طرح آموزش مجازی تفسیر قرآن با زبان کُردی اجرا شد

کامل گلباغی گفت: طرح آموزش مجازی تفسیر قرآن کریم با زبان کُردی در استان اجرا شد.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: موسسه قرآنی تعلیم ذکرالحکیم شهرستان سنندج در ایام کرونا اقدام به برگزاری آموزش مجازی تفسیر قرآن کریم کرد و روزانه کلاس‌های خود را به شیوه مجازی برای مخاطبان برگزار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های تفسیر قرآن کریم این موسسه قرآنی به زبان کُردی انجام می‌شود، افزود: این فعالیت قرآنی مورد استقبال مخاطبات موسسه تعلیم ذکرالحکیم قرار گرفته است.

 

وی اعلام کرد: براساس این کلاس آموزشی مجازی هر روز یک صفحه از قرآن کریم تلاوت و در ادامه آیات قرآن با زبان کردی ترجمه و تفسیر می‌شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در استان کردستان با تلاوت و ترجمه سیدعباس حسینی از قاریان برجسته استان کردستان اجرا شده است.

 

گلباغی با اشاره به اينكه در اين مؤسسه كلاس‌های قرآنی به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: كلاس‌های قرآن در چهار زمينه اصلی از جمله قرائت قرآن در هشت سطح، حفظ در چهار سطح، مفاهيم چهار سطح و تفسير پنج سطح برگزار می‌شود.

 

وی هدف از تاسیس این موسسه قرآنی و فعالیت‌های انجام شده توسط این موسسه را اشاعه و نشر فرهنگ و اخلاق قرآنی و ارزش‌های اسلامی درسطح جامعه، ارتقای سطح سواد قرآنی آحاد جامعه و زمينه‌سازی برای آشنايی و انس با مفاهيم و آموزه‌های غنی قرآن كريم فعالیت اعلام کرد.

 

وی در پایان استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط کانون‌های فرهنگی و موسسات قرآنی را گام ارزشمندی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در این ایام کرونایی دانست و گفت: فضای مجازی می‌تواند فرصتی برای تقویت بُعد دینی و فرهنگی جامعه باشد.

کد خبر 998579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha