هدف مجلس، تلاش بر قانونگذاری صحیح و نظارت بر حسن اجرای قانون است

حجت الاسلام فاطمی نسب، گفت: هدف اصلی مجلس، تلاش بر قانونگذاری صحیح و نظارت بر حسن اجرای قانون است و امروز نیاز به نماینده ای داریم که از منافع شخصی و حزبی خود بگذرد و به دنبال خدمتگزاری به نظام ، انقلاب و مردم باشد،

حجت الاسلام  جواد فاطمی نسب امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب به مناسبت روز مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  شبستان در کرمانشاه گفت: مجلس امروز باید در خیلی از مسائل ورود کند و چشم بیدار و زبان گویای مردم باشد. خیلی از مشکلاتی را که در کشور می بینیم از گرانی و تورم تا مشکلات اقتصادی و معیشتی که سر راه مردم قرار گرفته و باعث ناامیدی آنان شده، حربه و سیاست دشمن است. اگر مجلس در راس امور قرار بگیرد ، قانون را به درستی اجرا کند و به معنای واقعی کلمه نظارت کند، خیلی از این مسائل به فضل خدا حل خواهد شد. 

 

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیاز به نمایندگانی مستقل ، متعهد و انقلابی داریم که به دنبال خدمتگزاری به انقلاب و نظام باشند، افزود: می توان گفت یکی از عوامل دلسردی مردم نسبت به خیلی از مسائل و آینده ، عملکرد نماینده‌ای است که در چارچوب وظایف خود حرکت نمی کند. اگر نمایندگان از قانون عبور کنند و نماینده ای که خود باید قانونگذار باشد از قانون سرپیچی کند، باعث بدبینی مردم می شوند . امروز نیاز به نماینده ای داریم که از منافع شخصی و حزبی خود بگذرد و به دنبال خدمتگزاری به نظام ، انقلاب و مردم باشد، قانون گذاری که خود عامل به قانون باشد و در چهارچوب قانون حرکت کند. در غیر این صورت مشکلات زیادی را در جامعه به بار می آورد و خسارات جبران ناپذیر به نظام وارد می کند. 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به مجلس جدید و انقلابی بودن نمایندگان نسبت به عملکرد آن ابراز امیدواری کرده و تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ،مجلس انقلابی شکل گرفته و امیدواریم که این مجلس در این برهه حساس از تاریخ انقلاب اثرگذار باشد و با برنامه‌ریزی و قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون وظیفه خود عمل کند. در آینده نزدیک ما بیشتر از این مجلس می شنویم. مجلسی که درد مردم را می‌داند و از بطن جامعه بیرون آمده است.بیشتر نمایندگان انقلابی و جهادی اند و کسانی اند که به دنبال خدمت به انقلاب هستند. 

 

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به ارتباط و تاثیر سه قوه در حل مشکلات اقتصادی و سیاسی، و هماهنگی آنها با هم ، گفت:  امیدواریم در کنار مجلس، دولت انقلابی هم شکل بگیرد .متاسفانه در بعضی جاها میبینیم دولت با مجلس همخوانی ندارد. ان شاء الله دولت خدمتگزار و انقلابی هم در طراز جمهوری اسلامی شکل بگیرد و با همکاری و هماهنگی  مجلس ، دولت، قوه قضاییه ،برادری و اتحادی که باید بین قوا شکل بگیرد، بتوانند زمینه خروج از مشکلات اقتصادی و معیشتی که امروز سر راه مردم هست را فراهم کنند . امروز خیال مردم هم از قوه قضائیه راحت است و هم از مجلس. امیدواریم دولت که نظام اجرایی کشور را در اختیار دارد ، جوان و حزب اللهی روی کار بیاید تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم و روزهای خوبی را مردم عزیز ما تجربه کنند.

 

وی در پایان بابیان اینکه  کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در داخل کشور است ،نه خارج از مرزهای، خاطر نشان کرد: اگر ما مشکلات را گره بزنیم به تحریم‌های دشمن و چشم به نتیجه انتخابات آمریکا بدوزیم که آیا فرد انتخاب شده به روی ما لبخند میزند یا نه ،کاری از پیش نخواهیم برد. مجلس باید مواظب و پای کار باشد تا خدای نکرده مشکلات بیشتر از این نشود.

کد خبر 998588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha