مجلس، امید مردم و پشتیبان دولت است

جاسمی با بیان اینکه مجلس، پشتیبان دولت و امید و معتمد مردم است، گفت: مجلس شورای اسلامی جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص و مظهر خواسته‌های مردم در زمینه سیاست‌های گوناگون چه داخلی و چه خارجی است.

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای دهم ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۳۷۲ ، دهم آذر ماه سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد آیت‌الله سید حسن مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری شد.

 

وی با اشاره به زمان آغاز کار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پس از انقلاب، مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد که اولین دوره مجلس شورای اسلامی درهفتم خرداد ۱۳۵۹ هـ . ش با پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شروع به کار نمود. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی محلی است برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای کلیه نیازهای جامعه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغی، نظامی، اخلاقی و قضایی است.
 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای دهم، افزود: مجلس، مهم ترین رکن در تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی ایران است. در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آرای عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.(اصل ۵۹).

 

جاسمی با بیان اینکه مجلس عصاره و خانه ملت است، تصریح کرد:  مجلس مرکز آرای مردم و اراده مردم است. مجلس مظهر حکومت مردمی(مردم سالاری دینی) و اداره‌کننده حقیقی کشور است. مجلس شورای اسلامی جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند و نیز مظهر خواسته‌های مردم در زمینه سیاست‌های گوناگون چه داخلی و چه خارجی است. مجلس، امید و معتمد مردم و پشتیبان دولت است.

 

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی را در «رأس امور»‌ می‌داند، یعنی اوج اعتقاد به مردم‌سالاری. نظر به اهمیت مجلس در ساختار نظام‌های سیاسی کشورها، قوانین و شرایطی را برای نامزدهای حضور در مجلس وضع کرده‌اند و در کشورهایی که مردم‌سالاری را پذیرفته‌اند، این قوانین و شرایط به‌گونه‌ای است که به بیشتر افراد و گروه‌ها با انگیزه‌ها و تعلقات مختلف، اجازه می‌دهد در مجلس حضور یابند.

 

جاسمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی، اسلامی و ملی بودن آن است، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی مظهر وحدت ملی و یکپارچگی و اتفاق همه گروه‌ها، قومیت‌ها، سلایق و عقاید است. در این مجلس که از منتخبان حقیقی ملت بزرگ ایران تشکیل‌شده است، نمایندگان شهرها و استان‌های دور و نزدیک، نمایندگان اقوام گوناگون ایرانی، نمایندگان سلایق و عقاید سیاسی، نمایندگان اقلیت‌های دینی در کنار مسلمانان، همه با هم برای انجام وظایف قانونی خود همکاری و تلاش می‌کنند. این یکی از باشکوه‌ترین جلوه‌های اتحاد ملت ایران است. اینجا همه برای پیشرفت ایران اسلامی و سربلندی و پیروزی نظام پرافتخار جمهوری اسلامی مجاهدت می‌کنند و همه یک هدف را می‌جویند.

کد خبر 998590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha