هشت مرکز نیکوکاری تخصصی در استان زنجان فعالیت می کند

صفری گفت: در راستای ارائه خدمات ویژه برای توانمندسازی مددجویان و ایجاد درآمد باثبات، هشت مرکز نیکوکاری تخصصی در استان زنجان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به اقدامات این نهاد برای ارائه خدمات به جامعه تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در راستای ارائه خدمات ویژه به مددجویان و توانمندسازی این قشر، هشت مرکز نیکوکاری تخصصی در استان زنجان ایجاد شده است.

 

هدایت صفری هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های تصدی‌گری این نهاد به این مراکز خواند و افزود: توسعه فعالیت‌های این مراکز با هدف تسریع در امر خدمت‌رسانی کیفی و مطلوب و واگذاری بخشی از خدمات تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز از اولویت‌های کاری کمیته امداد بوده است.

 

وی با یادآوری واگذاری ۳۰ درصد پرونده‌های سالمندان مورد حمایت به مراکز نیکوکاری استان، ادامه داد: ارائه آموزش‌های حضوری و مجازی در راستای افزایش سطح دانش و معلومات مددکاران و نحوه تعاملات با مددکاران کمیته امداد برای تبادل‌ نظر و ارائه خدمات مطلوب و به‌موقع به سالمندان  از مهم‌ترین برنامه‌های برون‌سپاری است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هدف از اجرای این طرح را واگذاری امور تصدی‌گری به مردم و زمینه‌سازی افزایش مشارکت خیران و نیکوکاران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد عنوان کرد.

 

به گفته صفری، مراکز نیکوکاری بررسی، تحقیق و شناسایی نیازهای خانوارها را انجام می‌دهند و کمیته امداد همچنان ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی، اشتغال، مسکن و درمانی مددجویان مورد حمایت را بر عهده دارد.                          

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: احیای سنت‌های حسنه اسلامی احسان و نیکوکاری، واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی و ظرفیت‌های محله، توسعه مشارکت‌های اجتماعی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، ارتقای نظارت‌های مردمی و معتمدان محلی در رسیدگی به  نیازمندان واقعی و ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی و افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی از جمله محاسن مراکز نیکوکاری محله محور است.

 

صفری از فعالیت 120 مرکز نیکوکاری در استان زنجان خبر داد و با یادآوری اینکه هشت مرکز به صورت تخصصی فعالیت می کنند، تصریح کرد: در هشت ماه نخست امسال بیش از ۳۱ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری به صورت نقد و کالا جمع‌آوری و در حوزه‌های مسکن، تامین جهیزیه و کالاهای بهداشتی و معیشتی  با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی در بین خانواده‌های مورد حمایت توزیع شده است.

 

 

کد خبر 998601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha