انجام ۶۸۱ مورد عملیات اطفاء حریق در بجنورد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: در هشت ماهه گذشته ۶۸۱ مورد عملیات اطفاء حریق توسط آتش نشانان بجنورد انجام شده است.

«مجید گریوانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به انجام ۶۸۱ مورد عملیات اطفاء حریق در بجنورد از ابتدای سال تا کنون اظهار داشت: در این مدت آتش‌سوزی مراتع و علف های هرز بیشترین حادثه ها را به خود اختصاص داده است.


 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد افزود: در این مدت آتش‌سوزی در مراتع و علف های هرز با ۲۲۴ مورد، فضای سبز شهری و پارک جنگلی با ۱۳۳مورد و منزل مسکونی با ۱۰۵ مورد بیشترین تعداد عملیات را به خود اختصاص داده است.

 

وی تصریح کرد: در این مدت ۴۶۱ مورد عملیات امداد و نجات در این سازمان انجام شده است که بیشترین آن مربوط به حیوانات مزاحم با ۱۵۷ مورد است.

 

وی گفت: حبس شدگی ۱۳۵ مورد و نجات افراد حبس شده در آسانسور با ۷۹ مورد در رده بعدی عملیات امداد و نجات مرکز استان است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد در باره حادثه های آبان ماه گفت: در این ماه ۱۲۸ مورد عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات گزارش شده است.


گریوانی بیان کرد: از مجموع این حوادث طی این مدت ۶۶ مورد عملیات اطفاء حریق و ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات انجام شده است.

 

وی افزود: بیشترین عملیات اطفای حریق در این مدت به ترتیب مربوط به حریق واحد مسکونی ۱۸مورد، فضای سبز و پارک جنگلی ۱۲ مورد و خودرو هشت مورد بوده است. 

 

وی گفت: در این مدت، در بخش امداد و نجات نیز بیشترین عملیات امداد مربوط به حبس شدگی، واژگونی و تصادفات و گیر افتادن در  آسانسور است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد تصریح کرد: در این حوادث 41 شهروند توسط نیروهای آتش نشانی نجات یافتند و  ۵ مصدوم نیز تحویل نیروهای اورژانس شدند.

کد خبر 998639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha