تولید چدن در خوسف به مدت ۲ ماه متوقف شد

آخوندی گفت: خط کوره بلند کارخانه چدن به واسطه یکسری دستورالعمل های از پیش تعیین شده برای اصلاح و تعمیر به صورت فصلی تعطیل شد اما کارگران در قسمت های دیگر کارخانه مشغول فعالیت هستند.

«محمدعلی آخوندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: خط کوره بلند کارخانه چدن به واسطه یکسری دستورالعمل های از پیش تعیین شده برای اصلاح و تعمیر به صورت فصلی تعطیل شد.

 

فرماندار خوسف افزود: کارخانه چدن باید در مدت تعطیلی کوره، شاخص های محیط زیستی و مباحث مشاوره ای و مجوزهای خاص را تغییر، رعایت و دریافت کند.

 

وی تصریح کرد: کارخانه چدن برای راه اندازی خط تولید فولاد در حال دریافت مجوز است و باید یکسری تغییرات و مجوزاتی را دریافت کنند، بنابراین دو تا سه ماه به این کارخانه مهلت داده شد تا مشکلات کارخانه را رفع کنند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان چینی کارخانه چدن خوسف طبق عرف یک ماه در سال باید به چین سفر کنند، گفت: چینی های مقیم خوسف باید در این سفر ویزای خود را تمدید و مجدد برگردند.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: به مدت دو تا سه ماه تعدادی از مهندسین چینی از کارخانه چدن خوسف خواهند رفت ولی ربطی به بیکار شدن کارگران این کارخانه ندارد.

 

آخوندی اضافه کرد: بر اساس گفته جعفری، مشاور کارخانه چدن؛ کارگران کوره بلند در مدت تعطیلی این کوره در قسمت های دیگر کارخانه مشغول و تعطیل نشده اند اما چند خانم با دریافت حقوق به مرخصی رفته اند.

 

وی گفت: از دو ماه دیگر کارخانه چدن با شرایط جدید دوباره شروع به تولید چدن خواهد کرد و به تدریج نیروهای تعدیل شده به کارگیری می شوند، حتی بعد از سه ماه نیروی جدید هم جذب خواهد شد.

 

فرماندار خوسف در خصوص راه اندازی خط فولاد کارخانه کویر خاوران افزود: برای مجوز فولاد، کارخانه چدن مشکل تأمین آب داشت که این مشکل کامل رفع شد، هم اکنون برای رفع مشکلات زیست محیطی باید مشاور این طرح، مسائل زیست محیطی را پیگیری کند چراکه کمک و مساعدت از سوی دستگاه ها انجام شده است.

 

آخوندی با بیان اینکه کارخانه چدن توسط بخش خصوصی اداره می شود، خاطرنشان کرد: این کارخانه حق دارد برای سامان بخشیدن به کار و نیروهای خود مدتی تولید را قطع کند اما باید دقت کند تا تبعات اجتماعی برای کارگران نداشته باشد.

کد خبر 998665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha