تربیت ۲۲۰ استاد قرآن در دارالتحفیظ «الهادی (ع)» جهرم

عزیزی نیا حضور ۵۰۰ قرآن پژوه در حال حفظ و تربیت ۲۲۰ استاد قرآن را بخشی از فعالیت های دارالتحفیظ «الهادی (ع)» دانست.

«حسن عزیزی نیا»در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» از سال 91 فعالیت خود را آغاز و تاکنون موفق به تاسیس و توانمندسازی 9 شعبه در سه استان کشور شده است.

 

موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» با اشاره به فعالیت های این موسسه در حفظ و فراگیری کلام الله مجید به اقشار مختلف جامعه، افزود: تربیت 150 حافظ کل قرآن و همچنین تربیت 220 استاد قرآن شده است.

 

عزیزی نیا با اشاره به اینکه هم اکنون 500 قرآن پژوه از اقشار مختلف اعم به حفظ قرآن کریم در این موسسه پرداخته اند، بیان کرد: دانش آموز، دانشجو، طلبه، کاسب، معلم، پرستار، پاسدار و... از جمله اقشاری هستند که با  نام نویسی در این موسسه قرآنی مشغول به حفظ قرآن هستند.

 

وی با اشاره به اینکه کلاس های این موسسه در ایام کرونایی به شیوه آنلاین برگزار می شود، عنوان کرد: در طول هفته بیش از 100 ختم قرآن کریم توسط حافظان موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» تلاوت می شود.

 

مدیر موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» با اشاره به اداره شدن این مجموعه به صورت غیر دولتی و با کمک و همیاری خیران و نیکوکاران، خاطرنشان کرد:‌از آنجایی که این مجموعه به صورت مردمی اداره می‌شود و هزینه های آن توسط مردم و خیرین تامین می‌شود، طرح «دهم های ۱۰ تومانی» راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح در موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)»، ادامه داد: در این طرح مردم می توانند دهم هر ماه به نیت امام دهم، با حداقل ۱۰ هزار تومان جهت ترویج فعالیت های قرآنی سهیم شوند.

 

عزیزی نیا گفت: مردم می توانند جهت کمک به این مجموعه هدایای خود را به شماره کارت 6273811154607425 به نام «دارالتحفیظ الهادی (ع)» واریز کنند و در ثواب 100 ختم قرآن در طول هفته سهیم شوند.

 

 

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۴۵ دانش آموز در موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» جهرم مشغول به حفظ قرآن کریم هستند، گفت:  ۱۰ نفر از این دانش آموزان موفق به حفظ کل قرآن شده اند و مابقی هم امسال و در سال های آینده حفظ خود را به پایان می رسانند.

 

مدیر موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» جهرم با اشاره به اینکه از این تعداد دانش آموز  ۱۹ نفر پسر و ۱۲۶ نفر دختر است، افزود: دانش آموزان مشغول به حفظ قرآن در این موسسه قرآنی را افراد ۱۱ سال به بالا تشکیل می دهند.

 

کد خبر 998737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha