تذکر نماینده گیلان به وزیر آموزش و پرورش/ گروه‌های مختلف آموزشی تعیین تکلیف شوند

فرخی میکال با تاکید بر ضرورت حل مشکلات معلمان و فرهنگیان از تذکر خود به وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: گروه‌های مختلف آموزشی باید تعیین تکلیف شوند.

«رسول فرخی میکال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، از تذکر خود به وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت نهضتی‌های پس از سال 92، نیروهای حق‌التدریس، معلمان غیرانتفاعی، خرید خدمتی، مربیان پیش دبستانی و سرباز معلم‌ها خبر داد و اظهار داشت: انتظار داریم دستمزد معلمان مدارس غیرانتفاعی مطابق با قانون تامین اجتماعی پرداخت شود.
 
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و افزود:  در سال‌های گذشته آموزش و پرورش کادر نیروی انسانی خود را از روش‌های متفاوتی مانند آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزشی، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلم و حق‌التدریسی‌ها تامین کرد.
 
 
فرخی میکال با تاکید بر اینکه با تلاش و پیگیری‌های مجلس زمینه جذب نهضتی‌ها، خرید خدمات، پیش دبستانی‌ها، سرباز معلم و حق‌التدریسی‌ها تا سال 92 فراهم شد تصریح کرد: گروه‌های آموزشی بعد از سال 92 هم هم‌اینک در حال ارائه خدمت هستند و لازم است از طرف وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف آنان تدبیری اتخاذ شود.
 
 
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیاز مجموعه آموزش و پرورش به نیروی انسانی و معلم را نیز متذکر شد و عنوان کرد: معلمان حق‌التدریسی که هم‌اینک در مدارس غیرانتفاعی مشغول فعالیت هستند با وجود تمام مشکلاتی که دارند در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به جای گذاشته‌اند.
 
 
وی با تاکید بر اینکه معلمان حق‌التدریسی مدارس غیرانتفاعی معمولاً حقوق و مزایای حدود یک تا دو میلیون تومانی دارند و حاصل آن همه تلاش و موفقیت با این حقوق ناچیز قابل قبول نیست یادآور شد: انتظار داریم مجموعه آموزش و پرورش تدبیری در این زمینه اتخاذ کند زیرا فرهنگیان یکی از ارزشمندترین قشرهای جامعه محسوب می‌شوند.
 
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس زمینه‌سازی برای استخدام معلمان مدارس غیرانتفاعی بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در این مورد پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ام و این رایزنی‌ها را با مجموعه دولت برای رفع مشکلات نیروهای مختلف آموزشی همچنان ادامه خواهم داد.
کد خبر 998743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha