بیش از ۳۰۰ قرآن آموز از سراسر استان کرمان مشغول حفظ غیرحضوری قرآن کریم هستند

مسئول مؤسسه بیت الحفاظ و مسئول مرکز حفظ تلفنی استان کرمان گفت: در بخش آموزش تلفنی حفظ قرآن کریم تعداد بیش از ۳۰۰ قرآن آموز از سراسر استان زیر نظر ۶ کارشناس قرآنی، به حفظ قرآن مشغول هستند.

فاطمه ایرانمنش در گفتگو با خبرگزاری شبستان از کرمان با بیان اینکه مؤسسه بیت الحفاظ از سال 1396 مجری طرح حفظ قرآن به صورت تلفنی از طرف اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان است، گفت: در بخش آموزش تلفنی حفظ قرآن کریم تعداد بیش از 300 نفر قرآن آموز از سراسر استان زیر نظر 6 کارشناس قرآنی، مشغول حفظ قرآن هستند.

 

 

 

مسئول موسسه بیت الحفاظ زنگی آباد و مسئول مرکز حفظ تلفنی استان کرمان ادامه داد: درصد موفقیت طرح حفظ قرآن به صورت تلفنی وابسته به تلاش قرآن آموزان است و بنده و کارشناسان سعی می کنیم تا حد مطلوب این امر را عملیاتی کرده و کمک کنیم تا قرآن آموزان موفقی در زمینه حفظ قرآن تربیت شوند.

 

 

وی در ادامه توضیح داد: فعالیت این مرکز به این شکل است که بعد از ثبت مشخصات در سیستم، برای هر فرد یک زمان مشخص و یک استاد پشتیبان در نظر گرفته می‌شود که در طول دوره حفظ و یا تثبیت شبیه یک معلم و به صورت منظم و هفتگی از طریق تماس تلفنی به این افراد آموزش می‌دهند و طبق برنامه جامعی که در نظر گرفته شده با این افراد کار می‌کنند و نقاط ضعف و قوت این افراد را جویا می‌شوند و کمک می‌کنند که راحت تر قرآن را حفظ کنند.

 

 

ایرانمنش افزود: بیشتر قرآن آموزان مرکز، افراد شاغل و کسانی هستند که به نحوی قادر به شرکت در کلاس و دوره‌ های حضوری حفظ قرآن نیستند و از طرفی مشتاق به حفظ آیات و آشنایی با مفاهیم نورانی قرآن کریم هستند.

 

 

وی ادامه داد: هر چند در حال حاضر نیز به دلیل موقعیت بیماری کرونا و تعطیلی تمامی کلاس های حضوری بیشتر حافظان به سمت حفظ تلفنی سوق پیدا کردند.

 

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ولی عصر(عجل الله تعالی) زنگی آباد گفت: در زمانی که بسیاری از مؤسسات استان به خاطر موقعیت فعلی در خاموشی به سر می برند اما خوشبختانه مؤسسه بیت الحفاظ همه روزه مشغول برگزاری کلاس های غیر حضوری و در زمره مؤسسات برتر استان است.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: اوایل کار، هزینه ها رایگان بود اما متإسفانه به دلیل نبود موقوفات قرآنی مجبور به گرفتن شهریه شدیم که در سال ۹۷ و ۹۸ شهریه ماهیانه ۱٠ هزار تومان و امسال هم ماهیانه ۱۵ هزار تومان است که بیشتر این شهریه ها صرف فیش تلفن، برق و.... می شود و هزینه کمی به کارشناسان تعلق می گیرد و می توان گفت که کارشناسان به صورت فی سبیل الله در این راه خدمت می کنند.

 

 

 

ایرانمنش در خصوص اجرای نیات واقفین در بحث قرآنی، بیان کرد: تا آن جایی که بنده اطلاع دارم استان کرمان کمترین موقوفه را در این بخش دارد که باید قرآن دوستان همت و  مردم را تشویق به وقف در زمینه قرآنی کنند و امیدواریم در آینده نزدیک در این بخش وقف های جدیدی صورت گیرد و به این موضوع توجه جدی شود و در مباحث قرآنی موقوفاتي داشته باشیم.

 

 

 

وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند برای شرکت در طرح حفظ تلفنی و همچنین جهت اطلاعات بیشتر با مدیریت موسسه 09381679616 تماس بگیرند.

 

 

کد خبر 998820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha