مفتی کل فلسطین، تخریب راه پله های تاریخی نزدیک مسجدالاقصی را محکوم کرد

شیخ محمد حسین، خطیب مسجدالاقصی تخریب راه پله های ورودی قبرستان یوسفیه نزدیک مسجدالاقصی را محکوم کرد و این اقدامات را خطرناک خواند و گفت: سکوت جایز نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «شبکه فلسطین الاخباریه»، شیخ محمد حسین، مفتی کل قدس و دیار فلسطین و خطیب مسجدالاقصی، امروز دوشنبه (10 آذر ماه) در بیانیه ای اعلام کرد: تخریب راه پله های تاریخی در ورودی قبرستان یوسفیه که به مسجدالاقصی می رسد در راستای اجرای طرح «باغ های توراتی» در این مکان صورت گرفته است و دشمنی آشکار به مسلمانان است و با این کار به قبرستان مسلمانان که شهدا و اموات در آن به خاک سپرده شده اند، هتک حرمت شده است.

 

وی ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: مقامات صهیونیستی به بهانه های واهی می خواهند گذشته ما را محو کنند و این اقدامات با هدف سیطره بر ورودی مسجدالاقصی صورت گرفته است، زیرا این راه پله ها مسجدالاقصی را به قبرستان شهدا وصل می کرد.

 

وی این تجاوز را جزء جدایی نشدنی از سلسله حملات صهیونیست ها به مقدسات اسلامی دانست و تاکید کرد: این اقدام هتک حرمت به شریعت های آسمانی و قوانین بین المللی است که بر حفظ کرامت انسان چه مرده و زنده تاکید دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این اقدامات اولین تجاوزهای آنان محسوب نمی شود، اظهار کرد: تجاوزهای صهیونیست ها به طور مستمر ادامه دارد و به مراحلی خطرناک رسیده است که سکوت در برابر آن جایز نیست.

 

شیخ محمد حسین در ادامه از جامعه بین الملل ، دولت ها و سازمان های مربوطه خواست با دخالت خود جلوی تجاوزات رژیم صهیونیستی را در برابر مقدسات اسلامی بگیرند و به مقامات صهیونیستی اجازه تجاوز به شهر مقدس ما را ندهند.

کد خبر 998913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha