فرمانداران باید پاسخگو وضعیت کرونایی شهرستان خود باشند

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پس از اتمام طرح اعمال محدودیت های کرونایی، گزارش نتایج حاصل از اجرای طرح را اعلام می کند، گفت: فرمانداران باید پاسخگو وضعیت شهرستان خود باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» ظهر امروز دوشنبه (10 آذرماه) در نشست مدیریت ویروس کرونا پس از استماع گزارش وضعیت استان طی اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی گفت:  پس از اتمام زمان 14 روزه این طرح، ارزیابی های کشوری صورت می گیرد و امیدواریم تا پایان اجرای این طرح شاهد اتفاقات خوب برای استان باشیم.

 

استاندارخراسان شمالی با بیان اینکه مردم و اصناف همکاری خوبی با ما داشته و سنگ تمام گذاشته اند، افزود: اگر بعد از این محدودیت ها شاهد اتفاقات مثبت نباشیم، قطعا مدیریت ما مشکل داشته است.

 

وی خطاب به فرمانداران با بیان اینکه هر یک از شما مسئول شهرستان خود هستید و باید مشکلات شهرستانی را رصد کرده و راه حل ارائه دهید، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر کسبه زیر فشار هستند وظیفه داریم شرایطی فراهم کنیم تا پس از پایان محدودیت ها، خبرهای خوبی در حوزه کاهش آمار مرگ و میر و موارد بستری بیماران کرونایی بشنویم که قطعا مردم اگر در این ایام متضرر شده باشند هم با شنیدن خبرهای خوش، خوشحال می شوند.

 

وی با بیان اینکه دستگاه ها برای نظارت بر حوزه کاری خود نباید منتظر دستگاه بالاتر بمانند، نظارت برخی دستگاه های متولی بر اماکن تحت پوشش خود را ضعیف اعلام کرد.

 

شجاعی با مطلوب ارزیابی کردن ترددها از ساعت 21 تا 4 صبح و جلوگیری از ورود و خروج پلاک های غیربومی و بومی، مشکلات این حوزه را صدور مجوزهای بی مورد اعلام کرد و با تأکید بر اینکه حق صدور فتوای شخصی نداریم و نمی توانیم این مجوزها را نادیده گرفته و مانع از حضور خودرو شویم، تصریح کرد: فقط باید این مجوزها را ضبط کرد و با دستگاه صادر کننده آن مجوز برخورد شود.  

 

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب استان های شمالی در موضوع کرونا، به فرمانداران شهرهای مجاور استان های شمالی دستور داد، ترددهای این مناطق با حساسیت بیشتری کنترل شود.

 

شجاعی همچنین با اشاره به اتخاذ تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا در هفته آتی، از دانشگاه علوم پزشکی خواست اگر پیشنهاد و یا نظر خاصی در این حوزه دارند، تا آخر هفته اعلام کنند تا قبل از اتخاذ تصمیمات جدید به تهران ارسال شده و مدنظر قرار بگیرد.

 

تقویت فروش اینترنتی برای اصناف و همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا از دیگر تأکیدات استاندار خراسان شمالی در این جلسه بود.

 

 

 

 

 

کد خبر 998926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha