غربالگری بیش از چهار هزار آستارایی در قالب طرح شهید سلیمانی

صابر از غربالگری چهار هزار و ۵۰۰ آستارایی از ابتدای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش مبتلاین به کرونا ویروس باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(دوشنبه، ۱۰ آذر) در جریان بازدید از اجرای طرح شهید سلیمانی در بخش لوندویل این شهرستان،اظهارکرد: طرح هوشمند مبارزه با بیماری کرونا یک طرح ملی است که در کشور آغاز شده است.

 

فرماندار بندر آستارا طرح غربالگری شهید سلیمانی را یکی از برنامه های طرح هوشمند مبارزه با کرونا عنوان کرد و افزود: طرح غربالگری شهید سلیمانی با برگزاری رزمایشی از روز (شنبه، ۸ آذر) در شهرستان آستارا آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه طرح غربالگری شهید سلیمانی با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در حال انجام است، تصریح کرد: ۹۰ تیم در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان آستارا تشکیل شده که پایش های لازم را براساس دستورالعمل هایی که صادر شده انجام می دهند.

 

صابر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ تیم فعال شده و در مناطق مختلف کار پایش و غربالگری را انجام می دهند، گفت: بقیه تیم ها نیز در حال تشکیل هستند که قرار است حوزه های دیگر را تحت پوشش قرار دهند.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح تاکنون یکهزار و ۲۵۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۵۰۰ نفر غربالگری شده اند، افزود: از مزیت های طرح شهید سلیمانی می توان به بیماریابی، غربالگری و قرنطینه خانگی اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه پایش اطرافیان بیمار مبتلا به کرونا ویروس در قالب این طرح در دستور کار است، تصریح کرد: به علت اینکه بخشی از مناطق شهرستان آستارا کوهستانی است و در فصل سرما قرار داریم و طرح خانه به خانه اجرا می شود در کار پایش با خلاءهایی روبرو هستیم.

 

صابر با بیان اینکه در اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی از بسیجیان محلات به خاطر آشنایی به منطقه بهره گرفته می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش مبتلاین به کرونا ویروس باشیم.

کد خبر 998988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha