رسانه ها زبان گویایی برای بیان مطالبه مشکلات معلولان هستند

فانی گفت: رسانه ها زبان گویایی برای بیان مطالبه مشکلات معلولان از مسئولان به ویژه در بحران کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید فانی»، امروز (دوشنبه 10 آذر) با اشاره به ١٣ آذر به عنوان روز جهانی معلولان به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: رسانه ها زبان گویایی برای بیان مطالبه مشکلات معلولان از مسئولان به ویژه در بحران کرونا هستند.

رئیس شورای هماهنگی تشكل های غیردولتی معلولان فارس افزود: با وجود تکرار مطالبات معلولان اما همچنان اقدام شاخصی در این حوزه به انجام نرسیده است.

وی اضافه کرد: عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مشکل بزرگ معلولان است که مسئولان مربوطه عدم اختصاص بودجه از سوی دولت را علت اصلی عدم اجرای آن عنوان می کنند.

فانی با تاکید بر مشکلاتی که بحران کرونا برای معلولان ایجاد کرده، بیان کرد: با افزایش تورم، معلولان در این ایام در حوزه های معیشتی،  اشتغال، مسکن و تامین وسایل بهداشتی و ... دچار مشکلات بیشتری شده اند.

 

وی ادامه داد: مسلما کمک های معیشتی دولتی مثل تامین یک کیلوگرم گوشت، مشکل معلولان را حل نمی کند و این درحالیست قیمت یک ویلچر اکنون دست کم پنج میلیون تومان است.

فانی تصریح کرد: عدم رسیدگی به مشکلات معلولان سبب خانه نشین و منزوی شدن آنها خواهد شد و در آستانه روز جهانی معلولان نباید شاهد قطع سهمیه 40 لیتری معلولان توسط دولت باشیم.

وی با اشاره به لزوم تغییر نگرش مسئولان به معلولیت گفت: عدم مناسب سازی لازم در معابر و اماكن عمومی و عدم استاندارد وسایل حمل و نقل عمومی از مشكلاتی است كه توسط نمایندگان تشكل های افراد دارای معلولیت به طور مداوم تكرار شده و هنوز رفع نشده است.

کد خبر 999011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha