بیش از ۷۰۰ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد از خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات ۷۳۸ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد از خراسان جنوبی به سمت کشورهای مختلفی از جمله افغانستان، عراق و عمان طی ۸ ماه اخیر خبر داد.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵۰ واحد مرغداری گوشتی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۳۰۰ واحد غیرفعال هستند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵۰ مورد بازدید از مرغداری های سطح استان انجام شده است، گفت: طی این مدت ۳۳ میلیون نوبت سر واکسیناسیون برای پیشگیری از شیوع بیماری هایی نظیر نیوکاسل، آنفولانزا، برونشیت و گامبرو در دستور کار بوده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه در ماه های اخیر به دلیل گرانی واکسن ها و محدودیت عرضه برخی از آن ها، مرغداران استقبال کمتری از واکسیناسیون می کنند و سرمایه خود را به خطر می اندازند.

 

اصغرزاده به میزان صادرات گوشت مرغ منجمد استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۷۳۸ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد به سمت کشورهای مختلفی از جمله افغانستان، عراق و عمان صادر شده است.

 

وی با اشاره به بحث ممنوعیت خروج مرغ زنده از خراسان جنوبی گفت: خروج مرغ زنده بدون گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی به دستور دادستان خراسان جنوبی ممنوع است و تاکنون ۴ خودرو در استان در این زمینه توقیف شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: هم اکنون مرغ تولید شده در واحد‌های مرغداری استان در ۳ کشتارگاه طیور در شهرستان‌های بیرجند و قاین کشتار می‌شوند.

 

 

 

کد خبر 999043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha