اعلام برنامه های هفته پژوهش در استان گلستان/ برگزاری ۱۰۰ نشست پژوهشی در دانشگاه منابع طبیعی گرگان

نجفی نژاد گفت: بیش از ۱۰۰ نشست پژوهشی در طول هفته پژوهش در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی نجفی نژاد» صبح امروز (سه شنبه 11 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش و برنامه های پیرامون آن از 15 آذر تا 20 آذر در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: شناسایی و ارائه یافته های علمی و پژوهشی در سطح استان به جامعه و دستگاه های اجرایی و سازمان های مربوطه، فراهم کردن شرایط لازم برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و تکمیل چرخه تبدیل علم به ثروت از اهداف برنامه های هفته پژوهش به شمار می رود.

 

نجفی نژاد هفته پژوهش را فرصتی برای ارتباط بیشتر پژوهشگران با دستگاه های اجرایی، مراکز تحقیقاتی برشمرد و افزود: هدف دیگر از برنامه های هفته پژوهش این است که پژوهشگران و فناورانی که در حوزه علم و فناوری کار می کنند در این هفته شناسایی و مورد تقدیر قرار بگیرند و با تشویق آنها، انگیزه بیشتری برای تولید فناوری برای رفع نیازهای کشور فراهم کنیم.

 

وی افزود: امسال شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» برای هفته پژوهش در کشور در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یادآور شد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور تمامی فعالیت ها و برنامه های ما در هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار می شود.

 

نجفی نژاد با بیان اینکه امسال زنگ پژوهش از طریق شبکه شاد و سایر بسترهای مجازی برگزار می شود، ابراز داشت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار نیز امسال به شکل مجازی در هفته پژوهش در استان دایر خواهد شد و بستر لازم برای این نمایشگاه مجازی فراهم شده است و در طول سال نیز می توانند افراد علاقمند به این سایت مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار استان گلستان از روز یکشنبه 16 آذر دایر می شود، افزود: در این نمایشگاه از طریق فضای مجازی شرایطی نیز برای پرسش و پاسخ علاقمندان به فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تاکید کرد: برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران  استان از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته  پژوهش است که پژوهشگران در بخش های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، فناوران برتر و فعالان حوزه دانش بنیان مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

 

نجفی نژاد افزود: در شورای سیاستگذاری تصمیم گرفته شد که هر دستگاه اجرایی یک پژوهش را با همکاری دانشگاه ها استان انجام دهد و لذا براساس این مصوبه بیش از 100 عنوان کارگاه، نشست و میزگرد از 15 آذر و در هفته پژوهش و پس از آن در نظر گرفته شده است و این نشست ها تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت: 9 مورد از این نشست ها به صورت بین المللی برگزار می شود و اساتید و دانشگاه های کشورهای مختلف به صورت مجازی در این سمینار حضور خواهند داشت و 20 مورد از نشست ها نیز با همکاری دستگاه ها و سازمان ملی در سطح کشور و 20 مورد با همکاری دستگاه های اجرایی و 49 مورد نیز از طریق بخش های مختلف دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه تجلیل از پژوهشگران دانش آموزی نیز در طول هفته پژوهش از طریق آموزش و پرورش استان گلستان برگزار می شود، یادآور شد: تجلیل از مخترعان و کارآفرینان علمی و برگزاری تورهای پژوهشی به شکل مجازی از دیگر برنامه هایی است که در هفته پژوهش در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 999085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha