۹۴ دفتر پیشخوان دولت و  روستایی در ایلام فعال است

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام گفت: در حال حاضر ۹۴دفتر پیشخوان دولت و ICT روستایی به ارائه خدمات به مردم استان می پردازند.

«عباس بیرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  در حال حاضر 94دفتر پیشخوان دولت و ICT روستایی به ارائه خدمات به مردم استان می پردازند که این دفاتر نقش زیادی در کاهش سفرهای درون شهری داشته و توسعه این دفاتر در شهرها و روستاها می تواند باعث راحتی بیشتر مردم ، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت بین دفاتر شود.

 

وی تصریح کرد: دستگا‌ه های اجرایی باید براساس بند 3 ماده 37 قانون مدیریت خدمات کشوری (فناوری اطلاعات و خدمات اداری ) و بند پ ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه از موازی‌کاری در اجرای برون‌سپاری خدمات خودداری کنند.

 

بیرامی گفت: براساس قانون باید با هدف یکپارچه‌سازی خدمات و دفاتر از سال ۱۳۸۸، دفاتر موازی مانند دفاتر الکترونیک شهر، دفاتر خدمات بیمه تأمین اجتماعی و دفاتر بیمه سلامت به این دفاتر تبدیل شوند که ظاهرا سازمان‌های مربوطه در این باره مقاومت می‌کنند.

 

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام ابراز کرد: در برخورد جدی با دفاتر پیشخوان متخلف مصمم هستیم و  همانطورکه وظیفه داریم بر عملکرد دفاتر نظارت داشته باشیم، با دفاتر متخلف برخورد می شود و از سوی دیگر باید مدافع حقوق دفاتر نیز باشیم.

 

وی افزود: نحوه تقسیم و واگذاری خدمت دستگاه ها و اپراتورها به دفاتر پیشخوان مورد اعتراض برخی از مدیران این دفاتر است که در حال رایزنی جهت رفع این مشکل با همکاری دستگاه ها و استانداری هستیم و در حال حاضر بهترین گزینه برای آن سامانه رتبه بندی دفاتر می باشد.

 

بیرامی خاظرنشان کرد: دستگاه های اجرایی  نباید با معیارهای خودشان دفاتر را رتبه بندی کنند و خدماتشان را براساس رتبه بندی که انجام داده اند به دفاتر دهند.

کد خبر 999087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha