ایجاد امکان پایش کیفیت توان تولید برق و وضعیت شبکه انتقال در فارس با هزینه ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریالی

صفاری گفت: امکان پایش کیفیت توان تولید برق و وضعیت شبکه انتقال در استان فارس با خرید سه دستگاه پایش توان کیفیت در استان ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا صفاری»، امروز (سه شنبه 11 آذر) با اشاره به پایش کیفیت توان تولید برق و وضعیت شبکه انتقال در استان فارس به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: امکان این پایش با سرمایه گذاری شرکت برق منطقه ای فارس فراهم شده است.

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه ای فارس افزود: به دلیل حساسیت بارها و اضافه شدن بارهای جدید به شبکه برق، پایش کیفیت توان دارای اهمیت فراوانی است و مشترکان و صاحبان صنایع را از ایجاد آشفتگی در ولتاژ یا فرکانس و یا خرابی تجهیزات مشترکان و صنایع در امان نگاه می دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد برخی بارها در شبکه موج و آشفتگی در انتقال انرژی ایجاد می‌کند که اجتناب ناپذیر بوده و برای کنترل آن به پایش و تشخیص مداوم نیاز است.

صفاری با اشاره به دفتر فنی انتقال معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس به عنوان متولی شناسایی مشکلات و پایش شبکه بیان کرد: چند دستگاه سنجش کیفیت توان در استان با هدف شناسایی این مشکلات نصب و راه اندازی شده است که  تمامی خطوط انتقال 230 یا 400 کیلوولت را پوشش می دهند.

وی ادامه داد: پایش اطلاعات توسط این دستگاه ها به صورت هفتگی و ماهانه انجام می شود و وضعیت شبکه در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه ای فارس اعلام کرد: برای خرید سه دستگاه پایش توان کیفیت در استان 2 میلیارد و 850 میلیون ریال هزینه شده است که با پیشگیری از وقوع حوادث در شبکه برق از تحمیل هزینه گزاف به شبکه مشترکان برق جلوگیری می کند.

کد خبر 999148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha