فراخوان پذیرش آثار هنری نوجوانان به مناسبت بزرگداشت شیخ محمد خیابانی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای پذیرش آثار هنری و ادبی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله به منظور بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی فراخوان داد.

«علی بینش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به برنامه های این مجموعه برای بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی، اظهار داشت: فراخوان هنری و ادبی این مناسبت ویژه نوجوانان بوده و با هدف معرفی شخصیت شهید شیخ محمد خیابانی در دو بخش هنری و ادبی منتشر شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این فراخوان نوجوانان ۱۲ الی ۱۸ سال از سراسر کشور می‌توانند در بخش ادبی آثار خود را در قالب شعر، داستان کوتاه و متن ادبی به دبیرخانه این فراخوان واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش هنری نیز علاقه‌مندان می‌توانند در قالب عکس، فیلم ۶۰ ثانیه ای، نقاشی، خوشنویسی، موشن‌گرافی و فیلمنامه کوتاه انیمیشن اقدام به ارسال آثار خود کنند.

بینش توجه به زندگی، شخصیت و اندیشه‌های بیدارگرانه و آزادی خواهانه شیخ محمد خیابانی را از جمله ویژگی‌های این فراخوان برشمرد و ادامه داد: روز ۳۰ ام دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار است.

وی تولید نماهنگ زنده توسط انجمن سرود کانون، انتشار کتاب قصه‌های شیخ شهید و برگزاری نشست انجمن شعر و داستان شهریار با حضور نوجوانان این انجمن و یکی از نویسندگان سرشناس ادبیات کودک و نوجوان کشور را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که کمیته کودک و نوجوانان نوجوان ستاد بزرگداشت شیخ محمد خیابانی برگزار خواهد کرد.

شیخ محمد خیابانی روحانی آزادی خواه و مبارز جنبش مشروطه و رهبر نهضت آزادیستان در سال ۱۲۵۹ هجری شمسی در شهر خامنه به دنیا آمدو در روز ۲۲ شهریور سال ۱۲۹۹ شمسی برابر با ۲۹ ذی الحجه ۱۳۳۸ هجری قمری به شهادت رسید.

کد خبر 999300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha