بیش از ۷۰ درصد از واحدهای زلزله زده در مراوه تپه به بانک معرفی شدند

ضمیر گفت: بیش از ۷۰ درصد از واحدها خسارت دیده از زلزله در مراوه تپه به بانک ها معرفی شدند تا نسبت به اعطای تسهیلات به این واحدهای مسکونی اقدام شود.

«امانگلدی ضمیر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: زلزله به بزرگی 5.2 ریشتر در پنج مهر ماه در شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاد که براساس ارزیابی های صورت گرفته 310 واحد تخریبی اعلام شد.

 

فرماندار مراوه تپه ادامه داد: این 310 واحد براثر زلزله آسیب جدی دیده بودند ولی زلزله باعث آوار شدن این واحدهای مسکونی که اکثر آنها خشتی و گلی و غیرمقاوم بود، نشده است.

 

ضمیر یادآور شد: 60 درصد از سازه های منطقه زلزله زده مراوه تپه خشتی و گلی و کم دوام است و ما واحدهایی که براثر زلزله ترک برداشته بودند نیز جزو تخریبی ها محاسبه کرده بودیم تا بتوانیم با حمایت های دولت خطرهای احتمالی در حوادث را از سر این خانواده ها برداریم.

 

وی گفت: خانه های خشتی و گلی که ترک بر می دارد قابل مرمت نیست و باید حتما مجدد ساخته شود.

 

فرماندار مراوه تپه یادآور شد: از واحدهای آسیب دیده بر اثر زلزله 270 مورد آن واحد روستایی و نزدیک 40 واحد در شهره مراوه تپه و گلی داغ ارزیابی خسارت دیده بودند و در تاریخ پنج آذر نیز زلزله به بزرگی 4.8 ریشتر اتفاق افتاد که خوشبختانه این زلزله خسارتی در برنداشت.

 

وی گفت: برای همه واحدهای خسارت دیده از زلزله پرونده تشکیل شده است و بیش از 70 درصد از این واحدها به بانک ها معرفی شدند تا نسبت به اعطای تسهیلات به این واحدهای مسکونی اقدام شود.

 

فرماندار مراوه تپه تاکید کرد: مشکل خاصی برای اعطای تسهیلات و روند تشکیل پرونده وجود ندارد و در صورتی که گزارش ها و مشکلاتی از مردم بیان شود قطعا این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 999367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha