مرمت ۱۰  بنای تاریخی گرگان با مشارکت بخش خصوصی

تجری از حمایت دولت برای مرمت بناهای تاریخی در گرگان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: به این منظور بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد تجری» شامگاه امروز (سه شنبه 11 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از متقاضیان سرمایه گذاری در بخش مرمت بناهای تاریخی گرگان حمایت مالی صورت می گیرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان ادامه داد: اتفاق خوبی که در این بخش افتاده این است که با کمک صندوق کارآفرینی امید و انعقاد تفاهم نامه همکاری از سرمایه گذاران و مالکان بناهای تاریخی در شهر گرگان که قصد دارند این بناها را با کاربری های اقامتی و گردشگری و فرهنگی  مرمت کنند حمایت می کنیم.

 

تجری یادآور شد: به این افراد تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده است و این مهم باعث شده که امروز در بافت تاریخی گرگان 10 بنای تاریخی با ارزش سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان در دست مرمت باشد.

 

وی افزود: بیش از 10 میلیارد تومان تسهیلات برای مرمت این 10 بنای تاریخی اتفاق افتاده است و از تمامی مالکان و سرمایه گذاران بافت تاریخی گرگان دعوت می کنیم که برای این موضوع به میراث فرهنگی مراجعه کنند و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم زمینه احیا و مرمت بافت تاریخی را در گرگان فراهم کنیم.

کد خبر 999379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha