باید برای اصلاح برخی عملکرد های بی ثمر در آموزش و پرورش تلاش کرد

خدابنده با تاکید بر تلاش در جهت اصلاح برخی عملکرد های بی ثمر در آموزش و پرورش به کمک نیروی انسانی جوان و با انگیزه، گفت:بهترین موقعیت برای آموزش و فراگرفتن مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای برای تبدیل شدن به یک معلم توانمند دوره کارورزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» عصر(۱۱ آذر) در جلسه کیفیت بخشی به کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تحولات سریع و با شتاب در آموزش و پرورش استان همزمان با ورود دانشجو معلمان مشغول تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به جمع معلمین سراسر استان اظهار داشت: دوره کارورزی یک دوره تمرین و ممارست عملی است که باعث می شود دانشجو معلمان با قرارگرفتن در موقعیت جدید و واقعی کلاس درس قابلیت های خود را شناسایی و در جهت ارتقا آن ها برآیند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجو معلمان در دوره کارورزی با تقاط قوت و ضعف خود آشنا و با تعامل با اساتید و مبادلات اطلاعات، دانش و آگاهی در جهت از بین بردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و افزایش توانمندی هایشان بر خواهند آمد گفت: مهم ترین فایده دوره کارورزی ایجاد پیوند بین اصول نظری و روش های عملی و مورد نیاز حرفه معلمی و فرآیند تعلیم و تربیت است.

 

وی دوره کارورزی را فرصتی برای تمرین روش های ارتباطی در محیط واقعی کلاس توصیف کرد و گفت: دانشجو معلمان در این دوره مهارت های ارتباط کلامی، رفتاری و گفتاری مورد نیاز برای برقراری ارتباط سازنده با مخاطبین خود را فرا می گیرند.

 

خدابنده تصریح کرد: عدم وجود انگیزه کافی در مدیران مدارس و همکاران با سابقه برای پذیرش کارورزان یکی از چالش های مهم این دوره می باشد، نگرش و ذهنیت دانشجومعلمان از حرفه معلمی و آینده کاری خود در این دوره شکل می پذیرد، لذا با توجه به جذب رتبه های برتر کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان و سطح مطلوب انگیزه و سواد علمی این دانشجویان نباید اجازه دهیم با برخی صحبت های دلسردکننده، آنان نسبت به آینده شغلی خود بی انگیزه شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجو معلمان بایستی با فضای واقعی مدرسه، نحوه تعامل و مواجهه با دانش آموزان و اولیا آنها، تفاوت های فردی دانش آموزان و انتظارات متفاوت دانش آموزان و خانواده های آنها آشنا شوند تا با علم به آن خودشان را برای پاسخگویی به این نیازها توانمندتر سازند، افزود: معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است و عملکرد وی در تدریس، کلید فعالیت های یاددهی و یادگیری است.

 

وی برگزاری دوره کارورزی در نقاط مختلف استان را یک فرصت دانست و گفت: شخصیت حرفه ای معلمان در دوره کارورزی شکل می گیرد، لذا در مدارس یایستی شرایطی فراهم آید تا شخصیتی تکامل یافته، موثر، مفید و کارآمد از این معلمان شکل گیرد.

 

خدابنده با بیان اینکه دوره کارورزی بایستی سبب شود تا دانشجومعلمان بتوانند ثمربخش ترین روش ها و شیوه های تدریس را در سخت ترین شرایط کاری اتخاذ نمایند اظهار داشت: بهترین موقعیت برای آموزش و فراگرفتن مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای برای تبدیل شدن به یک معلم توانمند دوره کارورزی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر تلاش در جهت اصلاح برخی عملکرد های بی ثمر در آموزش و پرورش به کمک نیروی انسانی جوان و با انگیزه بیان کرد: کارورزی تنها عنصر محو کننده شکاف بین دانستن و توانستن است.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از دانش به روز این نیروهای جوان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود می توان از تخصص این نیروهای جوان در راستای تولید محتوای الکترونیکی و تهیه خودآموز و درسنامه ها بهره برد.

کد خبر 999403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha