انتقاد امام جمعه آستارا از چگونکی تدوین دستورالعمل های بهداشتی

حجت الاسلام حافظ نیا از چگونگی تدوین دستورالعمل های بهداشتی انتقاد کرد و گفت: به گونه ای ردیف مشاغل نوشته شده است که این اشکال محتوایی شهرهای زرد را به سوی نارنجی و شهرهای نارنجی را به سوی وضعیت قرمز سوق می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» سه شنبه(۱۱ آذر) در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: متاسفانه عدم رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باعث شد وضعیت آستارا از نارنجی به قرمز تبدیل شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه عموما مردم پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، افزود: این بی تفاوتی ها باعث شد شاهد تعطیلی برخی صنوف در شهرستان آستارا باشیم.

 

وی در ادامه از چگونگی تدوین دستورالعمل های بهداشتی انتقاد کرد و گفت: به گونه ای ردیف مشاغل نوشته شده است که این اشکال محتوایی شهرهای زرد را به سوی نارنجی و شهرهای نارنجی را به سوی وضعیت قرمز سوق می دهند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه اتحادیه ها و واحدهای صنفی باید در چارچوب قانون فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: اگر واحدهای صنفی دستورالعمل ها را رعایت نکنند، برخورد قانونی شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه اگر تخلفی از سوی کسی صورت گیرد با هیچکس نباید مماشات شود، گفت: کسی که با جان مردم بازی می کند و دستورالعمل ها را رعایت نمی کند نباید از این مسئله چشم پوشی کرد و برخورد جدی باشد.

 

وی افزود: ارجاع بیماران شهرستان های مجاور نباید به بیمارستان آستارا انجام شود و خدمات دهی به بیماران آستارایی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا نقش رسانه ها، خبرگزاری ها و فضای مجازی را در بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل ها را مهم عنوان کرد.

 

*همه باید یاری گر کادر شبکه بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا باشیم

«بهزاد قنبری» نیز در این جلسه با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی از ۸ آذر در شهرستان آستارا،اظهارکرد: تمامی مدیران شهرستان عضو این قرارگاه هستند و برنامه های این قرارگاه با مسئولیت فرماندار اجرا می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم افزایی مدیران ادارات در اجرای طرح شهید سلیمانی را مهم دانست و افزود: بیماریابی این طرح را سپاه و بسیج انجام می دهد و مراقبت های ویژه بر عهده شبکه بهداشت و درمان است.

 

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان از ابتدای شیوع کرونا ویروس شبانه در میدان بوده و به مبارزه با این بیماری پرداخته و خسته هستند، تصریح کرد: همگان باید به یاری این عزیزان بشتابیم و مردم نیز با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی قدردان زحمات کادر بهداشت و درمان باشند.

 

قنبری از اجرای طرح شهید سلیمانی در سه منطقه باغچه سرا، شهر آستارا و شهر و بخش لوندویل خبر داد و گفت: بسیجیان آنچه دارند در طبق اخلاص گذاشته اند و مردم نیز باید در اجرای طرح با بسیجیان و زحمتکشان بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: بیماریابی، مراقبت های ویژه و ایجاد سلامت جسمی و فکری در بین آحاد مردم از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

وی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی تا دیروز ۲ هزار و ۴۶۵ خانوار غربالگری شدند، گفت: این تعداد خانوار ۹ هزار و ۵۱۲ نفر را شامل می شود.

 

قنبری از شناسایی ۲۹ نفر مشکوک به کرونا ویروس در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و اظهارکرد: این تعداد پس از بیماریابی به شبکه بهداشت و درمان معرفی شدند.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا افزود: در اجرای طرح شهید سلیمانی قرنطینه به سه صورت قرنطینه خانگی، قرنطینه بیمارستانی و قرنطینه هتلی انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح برای هر خانوار یک مسئول کرونا ویروس تعیین می شود، گفت: در اجرای طرح کمبود تب سنج، کاور و شیلد داریم و امیدواریم دستگاه های ذیربط دست ما را در این زمینه بگیرند.

 

قنبری تصریح کرد: در اجرای طرح همچنین آموزش های لازم در رابطه به کرونا ویروس و راه های پیشگیری به مردم ارائه می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه همه ما در قبال جان مردم مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: آن تعداد از افراد و مشاغلی که نسبت به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی بی تفاوت هستند، برخورد قانونی شود.

 

 

کد خبر 999411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha