مرحله دوم مایکوبی  تب برفکی در دمداری ها آغاز می‌شود

مدیر دامپزشکی شهرستان فاروج گفت: از نیمه آذرماه، مرحله دوم مایکوبی تب برفکی در دام سنگین شهرستان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی آغاز می شود.

«شاهین احمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در راستای سیاست های کنترلی دامپزشکی در خصوص بیماری های دامی که یکی از مهمترین آنها بیماری ویروسی تب برفکی است، مرحله دوم مایکوبی دام سنگین از 15 آذرماه در شهرستان به مدت 30 روز از سوی بخش خصوصی و دولتی آغاز می شود.

 

 

مدیر دامپزشکی شهرستان فاروج گفت: این طرح در قالب توسعه خدمات بهداشتی دام روستایی و عشایری با همکاری حداکثری بخش خصوصی انجام و قیمت تمام شده واکسن مصرفی از دامدار گرفته می شود.

 

 

احمدی افزود: هزینه های مایکوبی و تردد با واکسیناتورها از سوی دامپزشکی شهرستان پرداخت می شود و در این مرحله چهارهزار راس دام سنگین شهرستان مایکوبی می شود.

 

 

وی با بیان اینکه نشست با واکسیناتورها برگزار شده است، گفت: در این  نشست همه  ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی در اجرای طرح به آنان تذکر داده شده و  بر رعایت همه اصول و قوانین ابلاغی وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید شده است.

 

 

 احمدی گفت: تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی واگیر دار دامی است که در صورت رخداد، خسارت فراوانی بر بدنه صنعت دام و طیور کشور وارد میکند از این رو امیدواریم همه دامداران  در اجرای طرح با پرسنل مایه کوب دامپرشکی همکاری کننند تا در کنار هم از بروز بیماری و خسارت اقتصادی آن جلوگیری کنیم.

 

 

 

کد خبر 999501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha