راه اندازی ۴۴ مرکز افق در بقاع متبرکه خوزستان

حجت‌الاسلام فائزی گفت: با توجه به آغاز فعالیت مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با نام افق در استان خوزستان، ۴۴ مرکز افق در بقاع متبرکه خوزستان در سه سطح راه‌اندازی شدند.

«حجت‌الاسلام فائز فائزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به آغاز فعالیت مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با نام افق در استان خوزستان این مرکز در بقاع شاخص خوزستان مرکز افق راه‌اندازی خواهد کرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: ما در راه‌اندازی و ایجاد مراکز افق در بقاع متبرکه، این بقاع را به سه سطح  تقسیم‌بندی کرده و اولویت راه‌اندازی را بر اساس نوع کارکرد و فضای بقعه مدنظر قرار دادیم که در این طرح بیش از 44 بقعه شاخص تقسیم‌بندی شدند.

 

وی با بیان اینکه 9 بقعه شاخص در سطح اول این بقاع قرار دارند اضافه کرد: در این مراکز معاونت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ایجاد شده و به صورت مستقل برنامه‌ها و اقدامات لازم را در بقاع متبرکه ایجاد می‌کنند، به منظور افزایش سطح عملکرد این مراکز سعی شده مدیران مراکز عضو هیئت امنای بقاع باشند.

 

رئیس اداره امور قرآنی داره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه شهرستان‌ها آن چنان که باید و شاید به موضوع مراکز افق اهتمام لازم را ندارند تصریح کرد: راه‌اندازی و توسعه مراکز افق در بقاع متبرکه می‌تواند گام موثری در پیشبرد اهداف فرهنگی و قرآنی هر شهرستان داشته باشد.

 

وی در پایان یاد آور شد: اکنون بقعه امامزاده حیدر بهبهان فعالیت نسبتا مطلوبی داشته است که امیدواریم در سال 1400 فعالیت این مراکز به صورت گسترده‌تری انجام گیرد.

 

کد خبر 999529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha