لزوم توجه به مباحث دانش بنیان برای بهره ور کردن اقتصاد استان کرمان

طبیب زاده با اشاره به بهره ور نبودن اقتصاد استان کرمان گفت: باید عدم بهره وری اقتصاد استان دغدغه جدی برای همه باشد و به بحث های دانش بنیان توجه و اقتصاد استان را بهره ور کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده، چهارشنبه(۱۲ آذر) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان طی سخنانی گفت: اقتصاد استان بهره ور نیست زیرا 6 میلیارد مترمکعب آب در کشاورزی استان مصرف می شود در حالی بهره وری لازم را ندارد.

 

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: باید عدم بهره وری اقتصاد استان دغدغه جدی برای همه باشد و به بحث های دانش بنیان توجه و اقتصاد استان را بهره ور کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه ارزش نهاده های انرژی در استان قبل از افزایش قیمت ها 40 هزار میلیارد تومان بود؛ ادامه داد: از فروش آن 4000 هزار میلیارد تومان داشتیم و 36 هزار میلیارد تومان هدر می رود.

 

طبیب زاده در ادامه با بیان اینکه پروژه کارخانه پلاسمای کرمان بسیار حیاتی، اساسی و آفندی برای استان کرمان و کشور است؛ اظهار کرد: کار در حال پیگیری است و زمین و آب تأمین و تاکنون سه میلیون دلار هزینه و برای خرید تجهیزات و ماشین آلات نیز توافق شده است.

 

 

وی مشکل این پروژه را تأمین منابع ارزی دانست و با افزودن این مطلب که این مسئله در پروسه اداری گیر کرده و منتظر مجوز دولت است؛ تأکید کرد: باید سرمایه گذار پروژه طی یک ماه آینده تعیین تکلیف کند که پای کار است و ادامه می دهد و در غیر این صورت شرکت دیگری کار را دنبال کند و در صورت عدم تعیین تکلیف، شرکت جدید جایگزین خواهد شد.
 

کد خبر 999532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha