اهمیت نماز در کلام امام زمان (عج)/  نماز منتظران را مقابل راه های نفوذ شیطان واکسینه می کند

از توصیه های امام عصر(عج) خواندن نماز در اول وقت است،چنان که در روایتی می فرمایند: ملعون و نفرین شده است کسی که نماز صبح را عمداً تأخیر بیندازد تا موقعی که ستارگان ناپدید شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نماز عملی عبادی است که پنج بار در اوقات معینی از شبانه‌روز واجب است. نماز نخستین عبادتی است که بر پیامبر(ص) و پیروانش در مکه واجب شد همچنین در قرآن و متون دینی از آن به عنوان «ستون دین» و «شرط قبولی سایر اعمال» یاد شده است.

تاکید و توصیه امام زمان (عج) نسبت به نماز هم اهمیت این فریضه در صلاح و فلاح جامعه منتظر را ثابت می کند.

امام مهدی (عج) فرمودند:
هیچ چیزی به مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی ساید،پس نماز بگزار و بینی ابلیس را به خاک بمال.»[1]


همچنین، از توصیه های امام عصر(عج) خواندن نماز در اول وقت است،چنان که در روایتی می فرمایند: ملعون و نفرین شده است کسی که نماز صبح را عمداً تأخیر بیندازد تا موقعی که ستارگان ناپدید شوند.»[۲]

این یعنی امام عصر(عج) بهترین راه مقابله با شیطان و وسوسه های او را، نماز می داند؛ به عبارت دیگر، نماز می تواند منتظران را مقابل راه های نفوذ شیطان واکسینه کند و به منتظران و جامعه منتظر توان مقابله با ویروس های انحرافی را بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره ارتباط نماز با مهدویت و تحقق سبک زندگی منتظرانه، اظهار کرد: مهدویت و نماز ارتباط و اتصال ارگانیک و نظام مند دارند چراکه اساساً تربیت دینی بدون نماز مثل ساختمان بدون ستون است هماهنگونه که بنای بدون تکیه گاه و ستون میسر نیست جامعه دینی و سرآمد آن جامعه منتظر ظهور امام مهدی(عج) نمی تواند نسبت به نماز بی تفاوت باشد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت افزود: اساس و مبنای جامعه ای که ما منتظر آن هستیم عبودیت و نفی هر گونه شرک و اقامه نماز است و نماز این تربیت را برای انسان و جامعه فراهم می کند: چنان که قرآن مجید می فرماید: «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ».

لذا بر منتظران آن حضرت است که به تاسی از امام زمان(عج) شان و در عمل به توصیه آن حضرت نماز را در صدر اولویت های خویش قرار دهند.

پی نوشت ها:

[۱]. کمال الدین،ج2،ص520، ص49.
[۲]. الغیبة طوسی،ح 236.

 


 

کد خبر 999571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha