۶۲۰ خانواده دارای ۲ معلول در قزوین صاحبخانه می شوند

وارثی گفت: در سال جاری تعهد داریم ۶۲۰ واحد مسکونی به خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر تقدیم کنیم که در نیمه نخست ۳۰۱ واحد تقدیم شده و ۳۱۹ واحد دیگر تا پایان سال واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا وارثی» در نشست خبری که امروز (چهارشنبه ۱۲ آذر) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: بیش از ۲۸ هزارمعلول توسط سازمان بهزیستی استان شناسایی شده است که این تعداد معلول زیر پوشش بیشتر نابینا، ناشنوا، معلولان جسمی و حرکتی، ذهنی و کسانی هستند که دچار بیماری های اعصاب و روان هستند که خدمات مختلفی به اینها ارائه می شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: استراتژی سازمان بهزیستی در سال جاری توسعه خدمات توانبخشی و توانمندسازی با نگاه به شعار سال و اشتغال است، سال گذشته بیش از ۶۰۰ نفر اشتغال پایدار فراهم کردیم و کسانی که به سازمان مراجعه می کردند و از معلولیت برخوردار بودند از طریق تسهیلات بانکی و معرفی به کارفرما برای آنها شغل ایجاد کردیم.

 

وی عنوان کرد: تعهد اشتغال ما در سال جاری ۷۱۰ مورد است که بنا داریم به این تعهد برسیم و تاکنون ۴۶۸ مورد توانستیم از طریق تسهیلات بانکی و معرفی به کارفرماها امکان اشتغال پایدار را فراهم کنیم ان شاالله در زمان باقی مانده به این عدد برسیم.

 

وارثی اعلام کرد: در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و خدمات لازم برای جلوگیری از افزایش معلولیت ها، طرح های مختلفی را داشتیم از جمله پیشگیری از تنبلی چشم که تاکنون ۳۰ هزار کودک معاینه کردیم و ۲هزار کودک مشکوک را شناسایی کرده که مراحل درمانی اینها طی می شود و در مرحله دوم غربالگری اگر نیاز به خدمات درمانی داشته باشند دنبال خواهیم کرد تا از معلولیت جلوگیری شود و اقدامات موثری صورت گیرد.

 

وی اضافه کرد: همچنین اقداماتی در حوزه آگاه سازی قبل از ازدواج داریم که این کار برای افراد در سنین ۱۵ تا ۴۵ سال در حال انجام است و برای افرادی که می خواهند ازدواج کنند این آموزش ها را داریم که در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زیرپوشش این آموزش ها قرار گرفتند و امسال هم به دلیل کرونا از طریق شبکه مجازی سعی کردیم این بحث ها را دنبال کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: در بحث ژنتیک هم سازمان بهزیستی گام محکمی را برداشته است و برای پیشگیری از ازدواج هایی که منجر به معلولیت می شود آزمایش ها را داریم و هشدار لازم را می دهیم که ۶ مزکر ژنتیک در استان فعال است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه غربالگری، در بیمارستان ها در بخش نوزادان غربالگری شنوایی داشتیم که ۴ هزار کودک در نیمه اول سال غربالگری شدند که ۳۰ کودک مشکوک به کم شنوایی و ناشنوایی شناسایی شدند.

 

وارثی با اشاره به تأمین مسکن خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر توضیح داد: در سال جاری تعهد داریم ۶۲۰ واحد مسکونی به جامعه هدف تقدیم کنیم که در نیمه نخست ۳۰۱ واحد تقدیم شده و ۳۱۹ واحد دیگر تا پایان سال واگذار می شود که اولویت در بحث مسکن، خانواده های دارای ۲ معلول و بیش از ۲ معلول هستند که ۲۲۴ واحد در پروژه های مهرگان مشخص شده که بعد از اقدامات واگذاری توسط مسکن و شهرسازی توسط یکی از خیران تکمیل و تحویل سازمان می شود.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر ۶۰۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر هستند که فاقد مسکن هستند و به دنبال تأمین مسکن این خانواده ها هستیم همچنین برای تأمین ۲ هزار مسکن ویژه افراد محروم با مشارکت بنیاد مسکن اقداماتی را آغاز کردیم.

 

کد خبر 999594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha