رونمایی از سکه‌های منقش به تصویر میرزا کوچک/ نهضت جنگل  الهام بخش ملت های آزادی خواه است

زارع استفاده از ابزارهای فرهنگی را در انتقال فرهنگ استقلال طلبی و دفاع از میهن به‌ویژه برای نسل جوان بسیار راهگشا دانست و گفت: نهضت جنگل الهام بخش ملت های آزادی خواه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از رشت، «ارسلان زارع » امروز (چهارشنبه،۱۲ آذر) در حاشیه آیین رونمایی از سکه های طراحی شده منقش به تصویر میرزا کوچک به مناسبت آغاز یکصدمین سالگرد جنبش جنگل که در استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه نهضت جنگل حرکتی ارزشمند در ایجاد مردم سالاری دینی بود گفت: جنبش جنگل، جنبشی مردمی و برگرفته از ایدئولوژی توحیدی بود که الهام بخش همه ملت‌های آزادی خواه جهان شد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه شهید میرزاکوچک جنگلی، رهبر نهضت جنگل معنابخش ایده استقلال طلبی و مبارزه علیه استبداد و استعمار با مشارکت مردمی بود افزود: نهضت جنگل یک مولفه اثرگذار در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب نیز این نهضت را مینیاتوری از نظام اسلامی و مردم سالاری دینی تعبیر کردند.

 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم صیانت و حفاظت از اسناد تاریخی به‌عنوان واقعیت های یک ملت اظهارداشت: استفاده از ابزارهای فرهنگی همچون ضرب سکه و طرح های نمادین در انتقال فرهنگ استقلال طلبی و دفاع از میهن به‌ویژه برای نسل جوان بسیار راهگشاست.

 

زارع خطاب به از کسانی که دارنده اسناد تاریخی مربوط به جنبش‌ جنگل و یا هر دوره تاریخی دیگری هستند تاکید کرد: از این افراد می‌خواهم تا جهت نگهداری شایسته و حفاظت و صیانت بهتر از این اسناد، آن را با نام خود به صورت امانت تحویل مرکز اسناد و کتابخانه ملی دهند تا زمینه‌ساز انتقال فرهنگ ایستادگی، مقاومت و استعمار و استبداد ستیزی به نسل آینده باشند.

 

استاندار گیلان در این مراسم از چندین سند تاریخی به نمایش گذاشته شده مربوط به جنبش جنگل، بازدید کرد.

 

 

کد خبر 999656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha