ساماندهی هدایت کمک های مومنانه کارمندان ادارات برای افزایش سرانه ایتام در دستور کار است

حجت الاسلام عالیشاه گفت: اجرای «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» با هدف ساماندهی هدایت کمک های نیروهای ادارات مازندران برای بر طرف کردن نیازهای ضروری ایتام و فرزندان محسنین در دستور کار اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دارد.

حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، در خصوص اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران پیرامون اجرای درست و به موقع طرح« هر کارمند حامی یک فرزند معنوی»  به دیدارهای مکرر خود با «حسین حسن نژاد» معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران برای تسریع روند اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: در خصوص پیگیری طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی، جلسه‌ای برگزار و مقرر شد که مدیرکل آموزش و پرورش پیگیری ویژه ای در بحث ثبت نام فرهنگیان داشته باشند چرا که ۴۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه اگر هر کارمند ماهی ۱۰ هزار تومان (با عنوان کمک مومنانه) به مددجویان کمک کند اتفاق خوبی رخ می‌دهد، گفت: امیدواریم با این کمک‌ها سرانه ایتام از ۳۰۰ - ۳۵۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان برسد.

 

*مشارکت با کارکنان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: طی صحبت با مدیرکل کار و امور اجتماعی قرار شد مشارکت همکارانشان را در این طرح خداپسندانه را داشته باشیم.

 

*مکاتبه با مدیر شعب بانک مسکن مازندران 

وی اضافه کرد: مدیر شعب بانک مسکن هم قول مساعد دادند که تا پایان آذر ماه همه همکاران بانک مسکن برای نام نویسی در این طرح خداپسندانه بسیج خواهند شد تا با مشارکت حقوق بگیران دولتی از اقشار مختلف سرانه کمک به محرومین را افزایش دهیم‌.

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: طرحی از سال دی ماه سال گذشته قبل از شهادت سردار قاسم سلیمانی با عنوان طرح «امواجی از بهشت» که به خیرین به نیابت از شهدا، داشتیم که  ادامه خواهیم داد، تاکنون سردار سلیمانی ۶ هزار حامی پیدا کرده، شهید علمدار تاکنون ۱۵۰ نفر حامی دارد که به نیابت از این شهدا به محرومین کمک می‌کنند‌.

 

وی ادامه داد: هر مازندرانی می‌تواند به نیت از شهدا یا عزیز از دست رفته ائمه معصومین(ع) والدین حمایت یک یا چند یتیم را با پرداخت حداقل مبلغ ۱۰ هزار تومان بر عهده بگیرند امیدواریم در این طرح خداپسندانه دست ما را بگیرند چرا وضعیت معیشتی ایتام ما مناسب نیست‌.

 

*مکاتبه امداد با نظام مهندسی مازندران

حجت الاسلام عالیشاه یادآور شد: همچنین طی دیدار با مدیرنظام مهندسی استان، اعلام امادگی کردند، تا کار نظارت در صدور پروانه هزار ساختمان و همچنین کارشناسی لوله‌کشی گاز هزار و ۳۰۰ مددجویی که نیاز به کنتور و لوله کشی گاز دارند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

 

وی اظهار کرد: همچنین مدیر نظام مهندسی مازندران قول مساعد دادند که در بحث سپرده‌گذاری ویژه در صندوق امداد ولایت همکاری داشته باشند، همچنین پیرو طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی قرار شد در جلسه هیئت مدیره مطرح کرده و نتایج حاصل به امداد برسد.

 

کد خبر 999669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha