خودسازی برای طلبه یک امر اجتناب ناپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خودسازی برای طلبه را یک امر اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید طلاب مهارت‌های لازم تبلیغ در فضای مجازی را آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» امروز در دومین نشست همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود سال تحصیلی 1399-1400 حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خط خودسازی از جامعه سازی جدا نیست، به همین جهت باید طلاب با فعالیت در جامعه به تربیت افراد آن بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه طلاب باید مهارت‌های لازم در ارتباط و تعامل هر چه بهتر با دیگران را فرابگیرند، عنوان کرد:  طلاب بدون مهارت ارتباط و تعامل با مردم نمی‌توانند بر روی جامعه اثراگذاری داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه طلاب باید برای نشر و گسترش معارف و حقایق اسلام و خدمت به امام زمان(عج) و ولایت از ابزارهای مختلف استفاده کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال برخی از طلاب مهارت نوشتن دارند اما نمی‌توانند آن را در فضای مجازی یا توئیتر منتشر کنند.

وی با بیان اینکه برای اصلاح جامعه و تبلیغ دین باید مخاطبان را شناخت، ابراز کرد: خودسازی برای طلبه یک امر اجتناب ناپذیر است. چراکه اگر کسی می خواهد دیگران را بشناسد ابتدا باید خود را شناخته باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه انسان‌ها چنان با یکدیگر تفاوت دارند که درک آن از تصور انسان خارج است، گفت: بر همین اساس ما حق نداریم درباره دیگران قضاوت کنیم و خود را بهتر از آنها تصور کنیم، طلاب باید بتوانند بر اساس همین تفاوت‌ها در جامعه کنشگری و تاثیرگذاری داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طلاب باید بر اولویت‌های تبلیغ در فضای مجازی شناخت پیدا کنند، عنوان کرد: طلاب می‌توانند حقایق دین را در فضای مجازی به زیبایی با دیگران به اشتراک بگذارند اما برای این کار باید مهارت کسب کنند.

کد خبر 999710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha