دانشگاه  جامع علمی کاربردی، بنیانگذار مهارت آموزی است

امید گفت: امروز جامعه به آموزش های مهارتی نیاز مبرم دارد و دانشگاه جامع علمی کاربردی، بنیانگذار مهارت آموزی و توسعه دهنده آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد حسین امید»، امروز (چهارشنبه 12 آذر) در جشن دانشجویان جدید الورود دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتمان مهارت آموزی همواره پیشرو بوده است و دانشجویان این دانشگاه مصداق مهارت آموزی هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: دانشجویان در دوران کاردانی و کارشناسی دارای آزادی فکر سهولت دستیابی به سوالات خود هستند که شاید در دوره های بعد چنین شرایطی فراهم نباشد.

وی اضافه کرد: امروز جامعه به آموزش های مهارتی نیاز مبرم دارد و دانشگاه جامع علمی کاربردی، بنیانگذار مهارت آموزی و توسعه دهنده آن است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: در حال حاضر از این ظرفیت برخورداریم که تمامی ظرفیت ها را به سمت آموزش‌های مهارتی هدایت کنیم و این دانشگاه در تمامی حوزه های خود اصلاحات اساسی به انجام رسانده است.

امید با اشاره به آشنا بودن اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی به مفاهیم کارآفرینی، خلاقیت و اشتغال بیان کرد: برای جذب حدود ۹۰ هزار مدرس فراخوان داده شد و ۲۵ هزار نفر شایستگی ادامه کار با این دانشگاه را داشتند.

وی ادامه داد: همچنین برنامه درسی دانشگاه ها نیز اصلاح شده و با شکل گیری شرکت‌های نوآوری، تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد  کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شده است و دانشجویان ورودی جدید می توانند بیش از ۷۰ درصد شهریه خود از نیم سال آینده از صندوق رفاه دانشگاه دریافت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از فراهم شدن دوره‌های کارورزی در آلمان خبر داد و گفت: این شرایط به صورت محدود فراهم شده است و اعزام دانشجویان پس از بحران کرونا بهتر خواهد شد.

کد خبر 999723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha