رونمایی از یک کتاب در حوزه ایثار و شهادت در کاشان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: «راز پروانه و انگشتر» اثر تالیفی احمد رضایی و زهرا رجبی در حوزه ایثار و شهادت در کاشان رونمایی شد.

«میثم نمکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: «راز پروانه و انگشتر» اثر تالیفی احمد رضایی و  زهرا رجبی در حوزه ایثار و شهادت در سالن مهرگان فرهنگسرای مهر کاشان رونمایی شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان افزود: مؤلفین کتاب ضمن معرفی پاسدار شهید ابوالفضل ابوالفضلی که در عملیات خیبر در محور طلائیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و ارائه گزارشی از عملیات خیبر در دوران دفاع مقدس، خواننده را در سفری از کاشان سال ۱۳۳۴ به منطقه عملیاتی خیبر سال ۱۳۶۲ در خوزستان می‌برند.

 

نمکی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز را یک ضرورت دانست و افزود: انسان در جستجوی رسیدن به مقامات و کمالات است و یکی از عالی ترین مقامات مقام شهادت است. جهاد فی سبیل الله و شهادت در راه خداوند یک فضیلت است و رسیدن به مقام شفاعت تجلی این از خود گذشتگی است.

 

مسئول کمیته فرهنگی کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان، ادامه داد: سیره و سیرت شهیدان الهام ‌بخش است و در شخصیت شهدا می توان راه رستگاری را پیدا کرد.

 

در آیین رونمایی از کتاب «راز پروانه و انگشتر» از تابلو نقاشی تمثال شهید ابوالفضلی اثر سعید بوجار آرانی پرده برداری شد./

کد خبر 999746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha