کارگران بیمه شده در مناطق سیل‌زده خوزستان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند

یاوری گفت: کارگران بیمه شده در مناطق سیل‌زده خوزستان که بنگاه اقتصادی آنها دچار مشکل شده بدون در نظر گرفتن سابقه ۶ ماه حق بیمه تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «کریم‌ یاوری» ظهر امروز (چهارشنبه ۱۲ آذر) در حاشیه بازدید از مناطق آب گرفته اهواز، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی شرایط هموطنان آسیب دیده از سیل وارد استان شدم اظهار کرد: در این دستور آمده که تمام معاونان، سازمان ها، صندوق ها، بانک ها و شرکت های زیرمجموعه مکلف هستند در کنار کمک های نوع دوستانه به هموطنان در مناطق سیل زده نسبت به تامین نیاز های اولیه آنها با اولویت اقدام‌ کنند.

 

مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر حسب دستور وزیر امروز عازم مناطق سیل زده بندرامام خمینی (ره) و ماهشهر خواهم بود تا با همکاری مسئولان و ستاد بحران استان در مناطق آسیب دیده نیازهای اولیه ضروری و مایحتاج مورد نیاز مردم آن مناطق را به طرق مختلف به ویژه کمک های مردمی تامین شود.

 

وی با تاکید بر اینکه وظیفه انسانی و اسلامی هر فردی ایجاب می کند که در این ایام به ویژه شرایط سخت اقتصادی و کرونایی با تمام‌ توان به هموطنان آسیب دیده کمک کند ادامه داد: جامعه هدف و اولویت وزارتخانه برای امداد و کمک رسانی بازنشستگان، معلولان، مددجویان، سرپرستان خانوار، کارگران و اقشار آسیب پذیرتر است.

 

یاوری اضافه کرد: کارگران بیمه شده در مناطق سیل زده که بنگاه اقتصادی آنها دچار مشکل شده بدون در نظر گرفتن سابقه ۶ ماه حق بیمه تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار می گیرند.

 

 وی تصریح کرد: تمام ارکان مجموعه های وزارتخانه به ویژه در مناطق سیل زده مکلف هستند با تمام‌ توان و امکانات به کمک هموطنان آسیب دیده از سیل یا حوادث قهری بپردازند.

 

یاوری در پایان خاطر نشان کرد: جامعه کار و تولید، کارگران، کارفرمایان، تعاون‌گران و دیگر فعالان این حوزه در این گونه حوادث با اشتیاق و انگیزه به یاری هموطنان آسیب دیده بشتابند.

 

کد خبر 999748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha