سازماندهی۱۲۰ تیم بسیج برای مقابله با کرونا در ایلام/۵۰۰ بیته حمایتی بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع می شود

الفتی با بیان اینکه مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی در بین آسیب دیدگان از کرونا و نیامندان توزیع می شود، گفت: ۱۲۰ تیم بسیج در رزمایش محله به محله با عنوان طرح «حاج قاسم سلیمانی» در سطح شهرستان ایلام مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام«حیدر الفتی» در حاشیه مراسم توزیه بیش از ۵۰۰ بسته حمایتی در مرحله سوم کمک مومنانه، اظهار کرد: ارزش هر کدام از این بسته های حمایتی ۳ میلیون ریال و شامل اقلام خوراکی، بهداشتی و نوشت افزار است که بین نیازمندان، دانش آموزان و  آسیب دیدگان از کرونا توزیع می شود.

 

وی بیان کرد: از ابتدای مرحله سوم کمک مومنانه همزمان با ۱۷ ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکنون بیش از ۳ هزار بسته معیشتی و از ابتدای رزمایش کمک مومنانه تا کنون ۲۵ هزار بسته معیشتی توسط گروه های جهادی بسیج، خیرین و معتمدین مساجد و محلات جمع آوری و بین آسیب دیدگان از کرونا، دانش آموزان و نیازمندان توزیع شده است.

 

الفتی گفت: در رزمایش محله به محله بسیج با عنوان طرح «حاج قاسم سلیمانی» که  از دیروز در سراسر کشور و سطح استان با هدف مقابله با کرونا آغاز شده است تعداد ۱۲۰ تیم بسیج سازماندهی  و در ۶ منطقه و ۶۰ بلوک شهر ایلام در راستای اجرای طرح غربالگری کرونا و شناسایی افراد مبتلا به این ویروس منحوس مشارکت دارند.

 

فرمانده سپاه ناحیه ایلام با بیان اینکه  ۳ تیم نظارتی، مراقبتی و حمایتی برای مقابله با کرونا  در سطح هر پایگاه مقاومت بسیج تشکیل شده است، ابراز کرد: تیم های نظارتی وظیفه آموزش و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر و اصناف را برعهده دارند.

 

وی تصریح کرد: تیم های مراقبتی با همکاری علوم پزشکی در زمینه غربالگری، ارتباط تلفنی با سامانه ۴۰۳۰ ، بیماریابی، قرنطینه معکوس و مراقبت از گروه های پرخطر از جمله سالمندان و بیماران ویژه  و تیم های حمایتی نیز با همکاری پایگاه های مقاومت و مساجد محلات در خصوص تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین آسیب دیدگان کرونا فعالیت می کنند.

 

الفتی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در طی سه ماه از اجرای این طرح ۵۰ درصد از بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا کاهش یابد و ۸۰ درصد بیماران کرونایی نیز شناسایی شوند.

کد خبر 999784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha