ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده اوج ذلت دشمنان/ سخن از مذاکره خلاف مشی ولایت است

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده نشانه اوج ذلت دشمنان است، گفت: سخن گفتن از مذاکره با دشمن خلاف مشی ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» امشب (۱۲ آذر) در مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری زاده و تجدید پیمان با شهدا که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: آموزه های قرآن و اسلام شخصیت هایی متعهد و عالم را پرورش می دهد و فقدان این سرمایه ها که عمری در خدمت به اسلام و انقلاب توفیق داشتند جای تاسف و تاثر دارد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به شخصیت برجسته علمی و پژوهشی شهید فخری زاده، گفت: محسن فخری زاده از سال ۱۹۹۲ به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و سپس رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی از شهید فخری‌زاده تعبیر به پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران می کنند، ادامه داد: دشمن هم این شخصیت ها را به خوبی شناخته است و اگر ملاحظه کنید رژیم صهیونیستی از شهید فخری زاده به عنوان شخصیت مهم در  مرکز تحقیقات سپاه پاسداران یاد می کنند.

 

حجت الاسلام نوفرستی اولین شاخصه شهید فخری زاده را ایمان، تقوا و ولایتمداری دانست و گفت: جامعه قبل از شهادت به دلیل اخلاص شهید فخری زاده او را نمی شناخت.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر وفاداری و صداقت شهید فخری زاده، عنوان کرد: این شهید هرگز هم‌نشینی با بازرسان سازمان ملل را که نقش جاسوسی آنان مشخص است را قبول نمی کرد.

 

وی با اشاره به نقش مفید و موثر شهید فخری زاده برای پیشرفت نظام اسلامی، افزود:خیلی ها در این کشور هستند اما چرا دشمن به سراغ آنان نمی رود؟ مشخص است دشمن به سراغ شخصیت شهید فخری زاده می رود که متعهد و موثر در پیشرفت کشور است.

 

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب طی سخنانی فرمودند که «نباید به شهید سلیمانی به عنوان یک فرد نگاه کرد. باید حاج قاسم را به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم.»

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش اندیشمندان متعهد که افتخار خدمت به این نظام الهی را داشته باشند قطعاً دشمن که با پیشرفت ما مخالف است آنان را از ما می گیرند، افزود: اما خداوند جهاد را جهت عزّت و سرافرازی اسلام مقرر فرموده است و باید دشمن بداند خون این شهید در حوزه و دانشگاه آثار و برکات دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه شخصیت شهید فخری زاده در ولایتمداری و سازش ناپذیری با دشمن، وفاداری و صداقت می تواند برای مدیران، اندیشمندان و مردم الگو باشد، اظهار کرد: در کلام امام صادق (ع) آمده است اینکه دشمنان دشمنی خود را آشکار می کنند نشانه ضعف آنان است.

 

حجت الاسلام نوفرستی ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده در غروب روز جمعه را اوج ذلت دشمنان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با یادآوری اینکه در دوران ریاست جمهوری اوباما شاهد ترور چهار شهید هسته ای هستیم و در دوران ترامپ نیز شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را ترور کردند، افزود: دشمنی امریکا با انقلاب و نظام اسلامی روشن است و هرگز تغییری در مسیر آنان دیده نمی شود.

 

وی با بیان اینکه موضع امام راحل راهبرد نظام و اسلام است و تکلیف ما را مشخص می کند، تصریح کرد: امام راحل فرمود: «دستگاه جبار بداند که اگر بخواهد به اسلام تجاوز کند و احکام کفر را در بلاد اسلامی جاری سازد، من در کمین آنها ایستاده‌ام. من تا آخرین لحظه‌های زندگی‌ام از نوامیس اسلام و مسلمین دفاع می‌کنم. من به حکم اسلام که به ما دستور جهاد و مقابله داده است در برابر خیانت به اسلام دست روی دست نمی‌گذارم و ساکت نمی‌نشینم».

 

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند: «حفظ آمادگی های گوناگون مخصوصا آمادگی روحی برای دفاع جانانه از اسلام و انقلاب بالاترین فریضه الهی است» که امروز  متوجه نیروهای مسلح است  و باید این آمادگی لازم را در حد اعلاء حفظ کنند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده تاکید کردند دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

 

حجت الاسلام نوفرستی تأکید کرد: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رسالت صاحبان علم و دانش پژوهان و تکلیف نیروهای مسلح مشخص است و ما از ولایت حق نداریم عقب بمانیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن همانطور که شخصیت فیزیکی شهید فخری زاده و شهدا را ترور می کند گاهی ترور شخصیتی شخصیت های برجسته نظام را هم در دستور کار دارد، گفت: امروز نباید در زیر سئوال بردن شخصیت های نظام افراط کنیم.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با تأکید بر اینکه باید همه مطیع ولایت باشیم، افزود: ما هرگز سازش با دشمن را نمی پذیریم و هر کسی سخن از سازش با امریکا می زند با الفبای اسلام و انقلاب بیگانه است؛ ما در برجام و نظایر  آن سیلی دشمن را خورده ایم و مجدداً سخن از مذاکره زدن خلاف مشی ولایت است.

 

 

کد خبر 999788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha