خرید توافقی گل نرگس خوسف آغاز شد

قلندری گفت: مهمترین مشکل نرگس کاران شهرستان خوسف فروش محصول بود که این مهم با خرید توافقی گل از کشاورز در دستور کار شرکت تعاونی قرار گرفت.

«محمدعلی قلندری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف، اظهار کرد: اولین مرکز خرید توافقی گل نرگس استان خراسان جنوبی سال گذشته در شهرستان خوسف راه اندازی شد و امسال نیز این مرکز به منظور کوتاه کردن دست دلالان و رفع مشکل فروش این گل، اقدام به خرید توافقی گل نرگس از کشاورزان کرده است.

 

مدیر تعاون روستایی خوسف با بیان اینکه سطح زیر کشت گل نرگس در شهرستان خوسف 24 هکتار است، گفت: از این میزان بیش از 12 میلیون شاخه گل نرگس توسط 130 بهره بردار برداشت می شود.

 

وی مهمترین مشکل نرگس کاران را فروش و عرضه این محصول عنوان و تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید کننده و حذف دلالان و ایجاد بازار؛ تعاون روستایی شهرستان نسبت به معرفی شرکت تعاونی تولید سبز آفرینان جهت خرید توافقی گل نرگس از سطح شهرستان کرده است.

 

وی بیان کرد: شهرستان خوسف قطب معطر‌ترین و بهترین گل نرگس در خراسان جنوبی است لذا این محصول برای فروش روانه بازار‌های سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان رضوی و کرمان خواهد شد.

 

مدیر تعاون روستایی خوسف عنوان کرد: شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف در سال گذشته بیش از 125 هزار شاخه گل نرگس به مبلغ 60 میلیون تومان به صورت توافقی از کشاورزان خریداری کرده که تمامی مطالبات نرگس کاران هم پرداخت شده است.

 

قلندری خاطرنشان کرد: مشکلات پیش روی تعاونی جهت خرید گل و عرضه آن کمبود نقدینگی شرکت بوده که در راستای حل این موضوع شرکت، نسبت به اخذ تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید اقدام نموده و در حال پیگیری است.

 

وی تصریح کرد: قیمت گل نرگس روزانه براساس توافق کشاورز و تعاون روستایی تعیین می‌شود.

 

مدیر تعاون روستایی خوسف در پایان از توزیع نهال درخت عناب و زرشک توسط شرکت تعاونی سبزآفرینان خبر داد و افزود: همچنین نهال درخت گل محمدی، انار، سنجد و زیتون در فصل کاشت توزیع خواهد شد.

کد خبر 999854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha