مراکزتوان‌بخشی بهزیستی در استان سمنان به بیش از ۱۲ هزار توان‌خواه خدمات ارائه می دهد

ایزدپور بابیان اینکه ۳۰ مرکز توان‌بخشی بهزیستی در استان سمنان فعال است، گفت: این مراکز به بیش از ۱۲ هزار توان‌خواه خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

«علیرضا ایزدپور»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان ضمن بیان اینکه معاونت توان‌بخشی به ۱۲ هزارو۷۲۴ نفرمعلول استان سمنان خدمات لازم را ارائه می‌دهد گفت: به تفکیک بینایی هزار و ۶۱۱، جسمی حرکتی پنج هزار و ۹، ذهنی دو هزار و ۸۰۵، بیماران روان هزار و ۴۴۵، شنوایی هزار و ۸۴۶ و صوت ۱۷۸ نفر تحت حمایت بهزیستی استان سمنان قرار دارند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان  افزود: در استان سمنان ۳۰ مرکز شامل ذهنی دو مرکز، جسمی حرکتی دو مرکز، کم‌شنوا یک مرکز، سالمندان شبانه‌روزی چهار مرکز، سالمندان روزانه پنج مرکز، بیماران روان چهار مرکز، اوتیسم یک مرکز، حرفه‌آموزی هفت مرکز و کارگاه حمایتی تولیدی چهار مرکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خدمات حوزه توان‌بخشی نقش حمایتی و مراقبتی دارد لذا این خدمات در ۱۰ مرکز تحت نظارت این اداره کل به جامعه هدف ارائه می‌شود و با اقدامات تخصصی مانند پزشکی، آموزشی، حرفه‌ای و اجتماعی برای باز توانی این افراد در تلاش است.

 

ایزد پور با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸ جلسه کمیسیون پزشکی برگزار و ۵۱۹ پرونده معلولیت در استان سمنان بررسی‌شده است اظهارداشت: طی این مدت ۵۲۵ کارت شناسایی معلولیت برای متقاضیان در استان صادر شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان  از ثبت در سامانه ۴۴۹ پرونده برای صدور کارت شناسایی معلولیت در استان سمنان خبر داد و افزود: پرداخت کمک‌هزینه ۹۴۰ دانش‌آموز معلول، ۲۱۰ مورد ایاب و ذهاب و ۱۰ مورد پلاک ویژه معلولان دیگر خدمات کمیسیون پزشکی طی سال گذشته برای معلولان استان بوده است.

 

وی بابیان اینکه ۲۳۷ معلول روستایی کمک‌هزینه معیشتی دریافت کردند، تصریح کرد: ۷۱۱ معلول مستمری‌بگیر ساکن روستاها نیز از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که درواقع بهزیستی با اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و محروم افراد معلول را شناسایی و آن‌ها را موردحمایت قرار می‌دهد.

 

ایزدپور با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل پیش روی معلولان اشتغال است، افزود: رعایت قانون سه درصد استخدامی معلولان در دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به توانمند شدن آن‌ها کمک کند و این در شرایطی که در استخدامی معلولان برای پرداخت بیمه از سوی بهزیستی مساعدت لازم نیز خواهد شد.

کد خبر 999882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha