خدابخش هاشم زهی؛ از تامین امنیت ریگان تا خوشه چینی در صبح شهادت

خوشه مانده بر درخت بهانه ای بود که هنگام بازکردن آن، راه شهادت برایش گشوده شود؛ به وقت نماز صبح؛ حالا بعد از هشت سال در مکانی که خون او جاری شد و پیکرش نقش بر زمین، مسجدی ساخته شده تا یادش همیشه بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی پنجشنبه (13 آذر) در دیدار با خانواده شهید هاشم زهی با بیان اینکه شهادت اوج عاقبت به خیری است و تنها دعایی که می توان در سجده خواند دعای عاقبت به خیری است، گفت: عاقبت به خیری خیلی سخت است زیرا شاید انسان ها چندین سال خدمت و عبادت کنند اما دقیقه آخر عاقبت به خیر نشوند اما شهادت اوج عاقبت به خیری است و ضامن آن هم خدا است و خدا هم در دنیا و هم در آخرت آبرو می دهد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: وقتی شهید شفیع می شود یعنی عاقبت به خیر است و برای فردای قیامت، قدرت شفاعت دارد و با شهادت خود جمعی را در این دنیا و جمعی را در آن دنیا عزیز کرده است و فرزندان، همسران، برادران و همه اطرافیان شهید صاحب عزت هستند و با افتخار می گویند فرزند، برادر، همسر، عموی و ... شهید هستیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه کلمه شهید عزت آور و آرامش بخش است، افزود: یعنی در این دنیا برای خانواده و بقیه عزت داده و در آن دنیا شفیع است و خدای متعال ضامن خون او است؛ آن هم خونی که به ناحق ریخته شد و این انسانی که دنبال امنیت مردم بود.

 

 

 

سردار معروفی ادامه داد: آرامش ذیل امنیت است و اگر امنیت نباشد آسایش به وجود نخواهد آمد و اگر امنیت نباشد هیچ حوزه ای (اقتصاد، فرهنگ و ...) قدرت تولید ندارد زیرا همه ذیل امنیت هستند و ایشان جان خود را برای امنیت و آرامش مردم داد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: خدای متعال ایشان را با بزرگان دین، پیامبر و ائمه محشور کند و به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم راه این بزرگواران را انجام دهیم و در راه آن ها ثابت قدم باشیم.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شهادت این است که ما الان دعا می کنیم که «خدایا به حق خون او ما را هم عاقبت به خیر کن» اظهار کرد: بنده 37 سال با شهید حاج قاسم سلیمانی دوست بودیم و واقعاً بعد از جنگ 32 سال حاج قاسم دنبال این لحظه و دنبال اینگونه رفتن بود زیرا اوج عاقبت به خیری شهادت است.

 

 

 

برادر شهید هاشم زهی گفت: شهید هاشم زهی زمانی که شهید شوشتری طرح های مردمی و امنیتی را انجام داد، ایشان به عنوان سرطایفه هاشم زهی بود و دسته رزمی در ریگان داشت و فرماندهی دسته رزمی دست او بود که در سال ۹۱ شهید شد.

 

 

وی بیان کرد: یک روز روی همین دیوار نشسته و اشک می ریخت و من آمدم گفتم «چه شده؟» ایشان گفت که «غبطه می خورم و ای کاش من در جمع شهید شوشتری بودم و کاش پایان جلسه هم بودم».

 

 


برادر شهید افزود: ایشان عملیات ها و امنیت های بسیار خوبی برای منطقه انجام دادند و می توان گفت با وجود ایشان 80 درصد امنیت شهر ریگان برقرار شد زیرا شرورهای زیادی در این منطقه بودند که حذف شدند و الان هم در آن منطقه که شرارت ها از بین رفتند جایگاهی برای منطقه ایجاد شده است.

 

 

 

وی ادامه داد: ایشان عملیات های بسیار خوبی انجام داد و با شهادت او ۸۰ درصد امنیت ریگان برقرار شد زیرا شرورهای زیادی در این منطقه بودند که حذف شدند و الان هم در همان منطقه که شرارت ها از بین رفتند، جایگاه هوافضا در آن منطقه ایجاد شده است.

 


 
هاشم زهی در مورد فلسفه ساخت مسجد، ادامه داد: یک روز صبح در حال باز کردن خوشه درخت بود، از پشت ترور شد و محراب کنونی مسجد محل خون و جنازه این شهید بود که تصمیم گرفتیم به عنوان یاد بود، به نام مسجد امام حسین به یاد شهید هاشم زهی با همت گروه های جهادی و سپاهیان و خانواده ایشان ساخته شود که امروز افتتاح شد.

 

 

 

شهید خدابخش هاشم زهی یکی از بسیجیان فعال منطقه بود که در امنیت شهرستان و مناطق عشایری همکاری خوبی داشت و به عنوان سرطایفه عشایری ‌هاشم زهی است که در روستای «هشتصد متری» زندگی می‌کرد و در سال 1391 هنگام نماز صبح که در حال خروج از منزل بود ترور شد و به درجه شهادت نائل شدند.

کد خبر 999963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha