لزوم تقویت گفتگو در خانواده/ زنان مهارت های زندگی را در خانواده نهادینه کنند

زارع فقر گفتگو میان اعضای خانواده را از اصلی‌ترین مشکلات عنوان کرد و گفت: عدم توجه به نهاد خانواده در سیاست‌گذاری‌ها، موجب ایجاد آسیب‌هایی می‌شود که شالوده اجتماعی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ آذر) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه موضوعات فرهنگی ‌و اجتماعی به‌ویژه مسائل مرتبط با سلامت، زنان و خانواده از مهم‌ترین موضوعات استان هستند گفت: در این کارگروه  چالش‌ها، آسیب‌ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب درخصوص موضوعات مطرح شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

استاندار گیلان فقر گفتگو میان اعضای خانواده را از اصلی‌ترین مشکلات عنوان کرد و افزود: استمرار این مسئله موجب اختلال ارتباطی جدی در خانواده‌ها می‌شود و این امر، ضرورت توجه به فراگیری مهارت‌های زندگی را دو چندان می‌کند.

 

وی با اشاره به شیوع کرونا ویروس و لزوم پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگ، این دوران را فرصتی جهت تقویت گفتگو و آموزش مهارت‌های زندگی دانست و عنوان کرد: خانواده نفش مهمی در کسب مهارت‌های زندگی و تقویت ارتباط‌ها دارند.

 

زارع طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را که اقدامی در راستای تحکیم بنیان خانواده و راهکاری برای تحکیم ارتباط‌های فکری، عاطفی و خانوادگی است، مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: عدم توجه به نهاد خانواده در سیاست‌گذاری‌ها، موجب ایجاد آسیب‌هایی می‌شود که شالوده اجتماعی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

وی با اشاره به افزایش استفاده از فضای مجازی و تغییر سبک زندگی به‌لحاظ شیوع کرونا ویروس افزود: نیاز به استفاده از فناوری‌های جدید به‌ویژه فضای مجازی واقعیتی غیرقابل انکار است و دولت الکترونیک و ضرورت استفاده از قابلیت‌های آن، بخشی از سبک جدید زندگی در دوران کرونا شده و یادگیری فنآوری را به یکی از ملزومات زندگی مبدل ساخته است.

 

زارع با تاکید بر مهارت‌افزایی و کسب آموزش‌های لازم در حوزه فضای مجازی و فناوری‌های نوین اذعان کرد: باید جهت ریشه‌کنی ویروس کرونا که بیش از ۹ ماه است کشورما و کل جهان را درگیر کرده است، توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی را جدی بگیریم که خانواده‌ها به‌ویژه زنان، نقش‌آفرین اصلی نهادینه کردن این آموزش‌ها در خانه هستند.

 

استاندار گیلان توجه به اقدامات پیشگیرانه را عاملی موثر در کاهش آسیب‌ها دانست و اجرای طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر در راستای پیشگیری و حفظ سلامت که از 15 آبان امسال آغاز شده، را طرحی ارزشمند برشمرد.

 

گفتنی است، در این نشست دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت سلامت در استان، اجرای سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، اجرای طرح های مربوط به اجتماعی شدن سلامت و نیز وضعیت خودکشی و اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای دستورالعمل پیشگیری از آن گزارشی ارائه کرد.

 

 

کد خبر 999987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha