از حضور در گلزار شهدای کهنوج تا تاکید بر تسریع روند گازرسانی کارخانه آهک قلعه گنج 

صبح امروز استاندار کرمان به اتفاق معاون امور عمرانی استانداری به پنج شهرستان جنوبی کرمان سفر کرد .

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، صبح امروز استاندار کرمان به اتفاق معاون امور عمرانی استانداری به پنج شهرستان جنوبی کرمان سفر کرده و به منظور افتتاح و بازدید از پروژه های شهرستان کهنوج عازم این شهرستان شد.

 

 


«علی زینی وند» در آغاز سفر خود به شهرستان کهنوج با حضور در گلزار شهدای شهرستان کهنوج، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با آرمان های شهداء تجدید پیمان کرد.

 

 



استاندار کرمان در این مراسم، با تامین اعتبار مورد نیاز گلزار شهدای شهرستان کهنوج به میزان ۴۰۰ میلیون تومان موافقت کرد و دستور تامین این میزان اعتبار را از طریق معاونت امور عمرانی استانداری صادر کرد.

 

 

 

 

بهره برداری از پروژه های پست برق زرچین و خط ۱۷ کیلومتری انتقال آب کهنوج 

 

 

 


در ادامه این سفر ۲ پروژه در حوزه برق و آب در کهنوج از جمله پروژه پست برق زرچین و خط ۱۷ کیلومتری انتقال آب کهنوج به بهره برداری رسید.

 



گفتنی است؛ پروژه پست مدولار ۲۳۰/۲۰ کیلوولت زرچین کهنوج با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال و پروژه اضطراری تامین آب شهر کهنوج با طول خط انتقال ۱۷ کیلومتر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

 



«علی زینی وند» در این مراسم ضمن ابراز خرسندی، گفت: خوشحال هستم که در اولین روزهای خدمتم در منطقه جنوب کرمان حضور یافتم.

 



در ادامه سفر استاندار به اتفاق نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری وارد شهرستان رودبار جنوب شده و از روند پروژه جاده رودبار به ایرانشهر بازدید کرده و همچنین در یکی از روستاهای رودبار جنوب حضور یافت.

 

 

 

آب و برق روستای پیرخوشاب ۲ تامین می شود 

 



«علی زینی وند» در سفر به رودبار جنوب با بیان این مطلب که شهرستان رودبار جنوب مسائل و مشکلات مهمی دارد، گفت: آب و برق روستای پیرخوشاب۲ به زودی تامین می‌شود.

 




استاندار کرمان جاده محمدآباد ریگان – جاسک را از مسیرهای استراتژیک برای استان و کشور برشمرد و افزود: این پروژه نیاز به اعتبار  زیادی دارد و باید در سطح ملی پیگیری شود.

 



وی بیان کرد: یکی از مسیرهای استراتژیک برای استان و کشور جاده محمدآباد ریگان تا جاسک است و احداث این مسیر به اعتبار زیادی نیاز دارد بنابراین باید در سطح ملی پیگیری شود.

 

 



زینی وند با اشاره به تخریب‌های ناشی از سیلاب سال گذشته در شهرستان رودبار، ابراز کرد: تاکنون اعتباری در این زمینه اختصاص داده نشده اما پیگیر هستیم که بخشی از این مشکلات را رفع کنیم.

 




در ادامه سفر استاندار به رودبار جنوب، از مناطق روستایی این شهرستان بازدید کرد.

 

 

 

احداث ۹ هزار واحد مسکن روستایی در طرح جایگزینی مسکن کپری 

 



«محمود قانعی فرد» در این بازدید، از وضعیت «طرح جایگزینی مسکن کپری» به روستایی رودبار جنوب، گفت: در این طرح برای مردمی که در مناطق صعب‌العبور و در کپر زندگی می‌کند، مسکن روستایی ساخته می‌شود.

 

 

 



فرماندار رودبار جنوب بیان کرد: ۹ هزار واحد مسکن روستایی از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون در این منطقه ساخته شده است.
 

 

 



وی عنوان کرد: ۴ هزار واحد مسکن روستایی دیگر نیز در قلب طرح جایگزینی مسکن کپری در حال ساخت است.

 

 




قانعی فرد طرح جایگزینی مسکن کپری به روستایی را نتیجه همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و استانداری کرمان اعلام کرد.

 

 




استاندار کرمان عصر امروز از کارخانه آهک و پروژه های بنیاد مستضعفان معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج بازدید کرد.

 

 

 

تسریع در روند ساخت کارخانه آهک قلعه‌گنج 

 

 



«علی زینی وند» در بازدید از کارخانه آهک شهرستان قلعه‌گنج، گفت: انتظار داریم این کارخانه طی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

 



استاندار کرمان در دیدار پیمانکار پروژه گازرسانی این طرح، بر تسریع روند گازرسانی کارخانه آهک تاکید کرد.

 

 

 

 کارخانه آهک قلعه‌گنج زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر را فراهم می کند 

 

 


«مسلم مروجی فرد» در حاشیه این بازدید، گفت: کارخانه آهک قلعه‌گنج با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تُن آهک و حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد تومانی در سال ۹۶ کلنگ زنی شد.

 

 



رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان این مطلب که پیشرفت فیزیکی کارخانه ۹۰ درصد است، تصریح کرد: با تکمیل این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر فراهم می شود.

 

 



وی اظهار کرد: کارخانه آهک قلعه ‌گنج در حال حاضر با مشکل تامین گاز مواجه است و پروژه گازرسانی آن به طول ۴۵ کیلومتر آغاز شده و تاکنون ۲ کیلومتر آن اجرا شده است.

 



مروجی فرد عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود گازرسانی به این طرح تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.
 

 


گفتنی است؛ استاندار کرمان جمعه ۱۴ آذرماه در دومین روز از برنامه خود، به شهرستان‌های منوجان و فاریاب سفر و از پروژه‌های در دست اجرا از جمله طرح‌های شرکت گل‌گهر، معین اقتصادی منوجان و  هتل کپری و جاده فاریاب - زهمکان - ارزوئیه بازدید می‌کند و جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان‌های کهنوج، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، منوجان و فاریاب نیز عصر جمعه در کهنوج برگزار می شود.

کد خبر 1000013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha