حضرت فاطمه (س) الگوی کامل دفاع از ولایت و امامت است

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: حضرت فاطمه (س) ‌الگوی تمام نمای یک انسان کامل و ولایت مداری است و اگر می خواهیم به سعادت در دنیا و آخرت برسیم باید سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور جمع کثیری از علما،‌ خطبا و مبلغان دینی و مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) و با مدیریت حجت الاسلام سید حسین رضوی طاهری و حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین موسوی اصفهانی در بیت مرحوم آیت الله طباطبایی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سید فاضل طباطبایی» در این مراسم با اشاره به جایگاه انسان از ابتدای خلقت تا روز قیامت گفت: خداوند همواره به ملائکه گوشزد می کند که آدم خلیفه و نماینده خدا بر روی زمین است. خلیفه آن کسی است که همچون من، خدایی کند و در زمین از تمام وجود خود بگذرد.

 

خطیب دینی افزود: خداوند همواره به خلقت انسان مباهات می ورزد و می فرماید همه جهان را خلق کردم تا وجود مقدس خاتم انبیاء حضرت محمد (ص) را خلق کنم و بشر را به سمت رستگاری هدایت کنم.

 

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره مومنون، گفت: در مكتب اسلام و از ديدگاه قرآن انسان اشرف مخلوقات است و خداوند در آیه ای با مضمون «فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ» يعنی جمال و جلال خدا در انسان متجلی است. 

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به فلسفه خلقت حضرت فاطمه (س)، ‌خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) درخصوص خلقت حضرت فاطمه (س) آمده است: «هنگامى كه خداى تعالى حضرت آدم ابوالبشر را آفريد و از روح خود در او بدميد، آدم به جانب راست عرش نظر افكند، آنجا پنج شبح غرقه در نور به حال سجده و ركوع مشاهده كرد، عرض كرد: خدايا! آيا قبل از آفريدن من، كسى را از خاك خلق كرده ‏اى؟ خطاب آمد: نيافريده‏ ام. عرض كرد: پس اين پنج شبح كه آنها را در هيئت و صورت همانند خود مى ‏بينم چه كسانى هستند؟

خداى تعالى فرمود: اين پنج تن از نسل تو هستند، اگر آنها نبودند، تو را نمى‏ آفريدم، نام هاى آنان را از اسامى خود مشتق كرده‏ ام؛ اگر اين پنج تن نبودند، نه بهشت و دوزخ را مى ‏آفريدم و نه عرش و كرسى را، نه آسمان و زمين را خلق مى ‏كردم و نه فرشتگان و انس و جن را. منم محمود و اين محمد است، منم عالى و اين على است، منم فاطر و اين فاطمه است، منم احسان و اين حسن است، و منم محسن و اين حسين است. به عزتم سوگند هر بشرى اگر به مقدار ذره بسيار كوچكى كينه و دشمنى هر يك از آنان را در دل داشته باشد، او را در آتش دوزخ مى ‏افكنم. اى آدم! اين پنج تن، برگزيدگان من هستند و نجات و هلاك هر كسى وابسته به حب و بغضى است كه نسبت به آنان دارد. اى آدم! هر وقت از من حاجتى مى ‏خواهى، به آنان توسل كن. »

 

وی در ادامه با اشاره به ولایت مداری حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) ‌الگوی تمام نمای یک انسان کامل و ولایت مداری است و اگر می خواهیم به سعادت در دنیا و آخرت برسیم باید سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) نمونه کامل یک انسان است و همواره در دفاع از امامت و ولایت گام های ارزشمندی برداشتند و همراه و یاور حضرت علی (ع) در همه دوران بودند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1000048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha