پویش «ورزش در خانه» نسخه ای برای سلامتی

پویش ملی «ورزش در خانه» نسخه ای برای سلامت و فعالیت های تحرکی دوران کرونا محسوب شده و در نشاط و شادابی، تقویت فرهنگ ورزش همگانی و افزایش ایمنی بدن موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کرونا بر بخش های مختلف جامعه مثل ورزش اثر گذاشت و بسیاری از فعالیت های این حوزه را تعطیل یا کم رنگ کرد اما ابتکار عمل ها و فعالیت های شاخص متناسب با این زمان فرصتی برای رشد و پیشرفت در انجام تمرین های رشته های تخصصی و تقویت فرهنگ ورزش همگانی و تحرک شده است.

 

ورزش در خانه و با اعضای خانواده علاوه بر اینکه اوقات فراغت را مدیریت کرده در همدلی و محبت و سلامتی نیز موثر بوده است.

 

پویش ملی «ورزش در خانه» حرکتی منسجم برای هدایت افکار و رفتار عمومی است که باید در این خصوص برنامه ریزی و اقدام اساسی انجام بگیرد و تشکل های مردم نهاد و موسسات فرهنگی، ورزشی، کانون های مساجد و باشگاه ها به این موضوع بپردازند.

 

*کانون های مساجد و ضرورت توجه به این حرکت ملی

 

مساجد یکی از بسترهای مهم اطلاع رسانی و دارای مخاطب هستند که از طریق شبکه های اطلاع رسانی و یا حضور مردم قادر به آگاهی بخشی هستند و کانون های فرهنگی و هنری مساجد با جمعیت اعضای فعال و خانواده های آن ها بستری را برای پیوستن به این پویش فراهم کنند.

 

آموزش و معرفی فعالیت های ورزشی در خانه یکی از رسالت های فرهنگی و تبلیغی این مراکز محسوب می شود که جریان سازی موثری برای انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی در خانه انجام می دهند.

 

*ورزش در خانه برای شکست کرونا

 

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: ورزش و فعالیت بدنی در خانه به افزایش ایمنی و سیستم دفاعی بدن کمک کرده و این یک مقوله مناسب برای ارتقا سلامت و شکست کرونا است.

 

«مهدی محمدی» افزود: انجام فعالیت های ورزشی هوازی مثل دومیدانی، دوچرخه سواری، طناب زنی و ورزش های تحرکی مثل دوچرخه ثابت در این خصوص موثر است و انجام فعالیت های ساده ورزشی برای بخش زیادی از مردم امکان پذیر است.

 

وی ادامه داد: ارائه چنین مدل هایی از طریق سازمان های مردم نهاد و تشکل های فرهنگی و اجتماعی و هیات های ورزشی لازم است و مردم نیز با انجام چنین اقداماتی لذت ورزش را احساس و در همه دوران از آن استفاده خواهند کرد.

 

*موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا و معرفی برنامه های فراغتی

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا در این شهرستان برنامه های فراغتی و بازی های ورزشی، فکری و بومی و محلی را به شهروندان معرفی کرده و از افراد فعال در این حوزه تجلیل می کند.

 

«مهدی مرادی» با بیان اینکه فراخوان انجام فعالیت های ورزشی در خانه اعلام شده خاطرنشان کرد: افراد با چنین اقداماتی و ارسال تصویر و فیلم بازی خود جوایزی را دریافت و بازی آن ها در شبکه های اجتماعی معرفی می شود.

 

وی ادامه داد: اوقات فراغت دوران کرونا به برنامه ریزی بیشتری نیاز دارد و هیات های ورزشی و تشکل های مردم نهاد ماموریت متفاوتی نسبت به گذشته دارند.

 

*ورزش نیاز همه مردم است

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ورزش نیاز همه مردم است و پویش ملی «ورزش در خانه» فرصت را برای همه گیری این موضوع فراهم کرده است.

 

«سید محمد طباطبایی»، مردم استان اصفهان را به عضویت در «ورزش در خانه» دعوت کرد و افزود: این چنین اقداماتی زمینه ساز جلب نظر و مشارکت مردم برای ورزش بوده است.

 

وی ادامه داد: در مناطق مختلف استان اصفهان فعالیت های ورزشی و فراغتی برای دوران کرونا پیشنهاد و معرفی شده که انجام فعالیت های ورزشی در خانه و یا برگزاری مسابقات و فعالیت های ورزشی انفرادی در محیط باز مجتمع های مسکونی و در همسایگی  خانه ها اجرا شده است.

 

طباطبایی ورزش را یک مقوله مهم برای سلامتی و ایمنی مردم بیان کرد و یادآورشد: باید سرمایه گذاری و فعالیت فرهنگی برای گرایش مردم به این حوزه فراهم شود.

کد خبر 1000080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha