کارشناسان مراکز بهداشت گلستان آماده مشاوره درباره HIV

جعفری گفت: کارشناسان مراکز بهداشت استان گلستان در خصوص ایدز آماده مشاوره به متقاضیان هستند.

«ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان به  بیماری ایدز  اشاره کرد و گفت: رفتار های پرخطر، اعتیاد، تزریق از سرنگ آلوده و انتقال خون غیرایمن و غیره منجر به انتقال ویروس HIV می شود.
 
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: انتقال ویروس HIV از مادر به جنین نیز از دیگر روش های انتقال این ویروس به شمار می رود و اگر به موقع تشخیص ندهیم این نوزاد مبتلا می شود.
 
 
 
جعفری افزود: همکاران ما در مراکز بهداشت آماده مشاوره در خصوص ایدز هستند و هر کسی احساس کرد که نیاز است تست بدهد همکاران ما این آمادگی را دارند و همچنین شماره 09686 آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی است.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد تخت های بیمارستانی به بیماران کرونایی اختصاص یافت و از آنجایی که نمی دانیم رفتار 10 روز گذشته مردم چگونه خواهد بود، مشخص نیست به چه تعداد تخت نیاز داریم لذا باید بخشی از تخت های بیمارستانی آماده به کار باشد.
 
 
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: انتشار ویروس کرونا نیز به رفتار ما وابسته است و باید مسئولیت افراد و اطرافیان را بپذیریم و همه مردم باید نقش پیشگیرانه داشته باشند.
 
 
 
جعفری تأکید کرد: اگر همکاری کنیم، می توانیم استان گلستان را از این شرایط نجات دهیم و میزان شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم.
 
کد خبر 1000175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha