فعالیت سامانه سرد سیبری در منطقه خزر/ کاهش دمای شبانه و بارش برف در ارتفاعات گلستان

محمدقلی پور از فعالیت سامانه سرد سیبری در منطقه خزر خبر داد و گفت: براساس فعالیت این سامانه از عصر روز یکشنبه شاهد بارش برف ملایم در ارتفاعات استان خواهیم بود.

«محمود محمدقلی پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سامانه بزرگ سیبری در شمال منطقه دریای خزر مستقر شده و تا اواسط هفته در منطقه حضور خواهد داشت.
 
 
کارشناس هواشناسی گلستان ادامه داد: این سامانه بعد از ظهر و شب یکشنبه باعث ریزش برف ملایم در مناطق کوهستانی استان می شود.
 
 
قلی پور گفت: فعالیت این سامانه در ناحیه دریای خزر از  آستارا تا باکو امروز باعث ابری شدن هوا شده است و  بارش ایجاد کرده است و بعد از ظهر فردا به استان گلستان  از غرب و جنوب غرب خواهد رسید.
 
 
 
وی افزود: بارش ها بر اثر فعالیت این سامانه قابل ملاحظه نیست و کشاورزان تا فردا می توانند به کشت و  کار خود ادامه دهند.
 
 
 
کارشناس هواشناسی گلستان تأکید کرد:  امروز سردترین نقطه در جنوب غرب استان در کردکوی و گرگان با چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است و گرمترین شهر نیز گنبدکاووس با  18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
 
 
محمد قلی پور خاطرنشان کرد: امروز بیشینه دما نسبت به روز گذسته تغییر چندانی نخواهد داشت و دمای هوای صبح امروز در مراوه تپه هفت درجه و باد شرقی در حال وزش است.
 
 
وی افزود: سامانه سرد سیبری تا روز سه شنبه باعث ناپایداری هوا در مناطق کوهستانی می شود و براثر فعالیت این سامانه این هفته شب های نسبتاً سردی خواهیم داشت.
 
کد خبر 1000178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha