شرکت یک هزار بسیجی همدان در اجرای طرح شهید «قاسم سلیمانی»

بقایی از مشارکت یک‌هزار بسیجی همدانی در اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و غربالگری خانه به خانه در همدان خبر داد.

«علی بقایی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا طرح شهیدقاسم سلیمانی آغاز به کار کرده که در این طرح نیروهای داوطلب بسیجی در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در مراکز بهداشت حضور می‌یابند و خدمات‌رسانی لازم را انجام می دهند.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: وظیفه تیم‌های مراقبتی این است که در پایگاه‌های سلامت محلات و روستاها حضور یافته و در قالب محله‌محوری نسبت به انجام غربالگری خانه به خانه و اقدامات مراقبتی و حمایتی انجام وظیفه کنند.

 

وی ادامه داد: تعداد تیم های سازماندهی شده در این قالب ۳۱۶ تیم با ترکیب نیروی داوطلب بسیجی، کارشناس بهداشت، سفیر سلامت و رابط سلامت هستند.

 

وی بیان  کرد: با شکل گیری و همکاری کمیته های عملیاتی و تیم های اجرایی شامل تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی و عموم مردم با فعالیت های محله‌محور و خانواده‌محور امید است ارجای این طرح به نتایج مفید و رهایی از این بیماری منجر شود.

 

بقایی با بیان اینکه مجموعه نیروهای مسلح، بسیج، سپاه و تمامی ارگان‌ها تا امروز کنار جامعه پزشکی بوده‌اند خاطرنشان کرد: بسیج مستضعفان با همکاری وزارت بهداشت توافق‌نامه‌ای جهت پیشگیری از کرونا امضا کردند و طرح غربالگری مجدداً در دستور کار قرار گرفت سپس به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور مستلزم اتحاد و همدلی تمام‌ مسئولان در بخش‌های مربوطه است، ابراز داشت: شیوع ویروس کرونا همواره صدماتی را به اقتصاد کشورمان و‌ چرخه تولید وارد کرده است لذا باید با بهره‌گیری از یک روحیه انقلابی و جهادی برای ریشه‌کنی این ویروس اقدام کنیم.

 

 

کد خبر 1000215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha