مشاوره ژنتیک مددجویان بهزیستی رایگان است

محمدی با اشاره به رایگان بودن مشاوره ژنتیک مددجویان بهزیستی گفت: تا سال ۱۴۰۰ تمام معلولینی که در بهزیستی پرونده دارند در راستای پیشگیری از تولد کودک معلول مشاوره ژنتیک می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران به روز جهانی معلولین با شعار«ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر و پایدار)» اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 8 هزار معلول از خدمات مراکز توان‌بخشی بهزیستی زنجان بهره مند هستند و ۱۷۴ نفر نیز خدمات مراقبت در منزل دریافت می‌کنند.

 

محمد محمدی به برنامه های هفته افراد دارای معلولیت از 13 تا 19 آذرماه اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه‌های آگاه‌سازی با مشارکت رسانه‌های ارتباط جمعی به ویژه با بهره‌گیری از شبکه‌های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برای تقدیر از کارکنان معلول شاغل در این دستگاه‌ها،  تقدیر از مدیران مراکز شبانه روزی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: کنترل ویروس کرونا، تقدیر از مراکز روزانه توانبخشی آموزشی برتر در ارائه خدمات توانبخشی از راه دور و تقدیر از کارگاه‌های تولیدی حمایتی و مراکز حرفه آموزی که با تغییر تولید محصولات خود به کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا کمک کردند از جمله برنامه‌های بهزیستی در این هفته است.

 

محمدی برگزاری نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی انفرادی و گروهی هنرمندان دارای معلولیت بصورت مجازی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

 

وی به طرح غربالگری ژنتیک توسط بهزیستی استان زنجان در 2 فاز اشاره کرد و گفت: فاز اول غربالگری ژنتیک در سال ۹۸ آغاز شد و خانواده‌های دارای ۵ تا ۸ معلول غربالگری شدند.

 

به گفته محمدی در حال حاضر فاز ۲ بین خانواده‌های ۳ و ۴ معلول در حال انجام است و تا سال ۱۴۰۰ تمام معلولینی که در بهزیستی پرونده دارند در راستای پیشگیری از تولد کودک معلول مشاوره ژنتیک می‌شوند.

 

 

کد خبر 1000222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha