​پیچیدگی برورکراسی و تشریفات اداری در گیلان/ سرمایه‌گذاران رغبتی برای ورود به استان ندارند

مرحبا از پیچیدگی برورکراسی و تشریفات اداری در گیلان شدیدا انتقاد کرد و گفت: به علت وجود چنین مشکلاتی در گیلان، سرمایه‌گذاران برای ورود به استان رغبتی ندارند.

«غلامرضا مرحبا» ضمن انتقاد شدید از بروکراسی و تشریفات اداری پیچیده در استان گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: سرمایه‌گذاران برای ورود به استان رغبتی ندارند بنابراین نخستین قدم برای جلب سرمایه‌گذاری در گیلان ایجاد پنجره واحد است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس راهکارهای بهبود وضعیت کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری در استان گیلان را از جمله مواردی که توسط نمایندگان پیگیری می‌شود خواند و تصریح کرد: ایجاد امنیت مهم‌ترین کاری است که در وهله نخست می‌توانیم برای افزایش سرمایه‌گذاری انجام دهیم و بدون این مؤلفه سایر اقدامات بی اثر است.

 

مرحبا جذب و ترغیب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران در استان گیلان را در صورت فراهم آوردن شرایطی که سرمایه‌گذاری برای آنان جذاب باشد مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر با بررسی حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در گیلان به عقیده بنده این مقدمات کار حتی به شکل نسبی هم در استان فراهم نشده است.

 

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه بسیاری از استان‌های همجوار از حیث ظرفیت‌ها و نعمت‌های خدادادی از گیلان عقب‌تر هستند یادآور شد: سرمایه‌گذاری مناسبی برای احداث تأسیساتی که به ما کمک بکند تا از موهبت‌های خدادادی موجود در گیلان استفاده کنیم هنوز در استان انجام نشده است و کمتر از حد انتظار دیده می‌شود.

 

وی پیچیدگی و دشواری بروکراسی اداری در استان گیلان را در مقایسه با سایر استان‌های کشور از جمله مهم‌ترین دغدغه سرمایه‌گذاران اعلام کرد و در همین مورد افزود: اگر هدف ما این است که با جذب سرمایه‌گذار کارآفرینی، ایجاد اشتغال و تولید رفاه و درآمد برای مردم کنیم باید سرمایه‌گذاری به عنوان یک امر درجه یک تلقی شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عدم وجود یک پنجره واحد در استان گیلان برای جلوگیری از سرگردان شدن سرمایه‌گذاران در ادارات مختلف را از دیگر موانع موجود در سرمایه‌گذاری خواند و اظهار داشت: باید بروکراسی و تشریفات اداری در گیلان به نحوی طراحی شود که در عین رعایت قوانین، سرمایه‌گذار هم گریزان و فراری نشود.

 

مرحبا حمایت‌های بانکی و تامین مالی سرمایه‌گذاران را هم از جمله مواردی که باید در راستای افزایش کارآفرینی مدنظر قرار گیرد خواند و یادآور شد: هماهنگی و همراهی که در این دوره مجلس بین نمایندگان استان گیلان وجود دارد جزء موارد بی‌نظیر است و بدون شک عواید این اتفاق بسیار خوب متوجه خود استان می‌شود.

 

نماینده مردم آستارا در مجلس دیدار با بسیاری از وزرای دولت و مدیران سازمان‌های کشوری توسط مجمع نمایندگان گیلان و بررسی طرح‌های استانی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و پیگیری برای حل مشکل آن در استان گیلان از جمله مواردی بوده که توسط مجمع نمایندگان مورد پیگیری قرار گرفت.

 

کد خبر 1000233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha