اعتماد به ستمگران آتش فتنه را شعله ور می کند

حجت الاسلام مدبر گفت: اگر به دشمنان و ستمگران عالم اعتماد کنید آتش فتنه، کشور و اجتماع شما را فرا می گیرد.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به آیه 113 سوره مبارکه «هود»، گفت: خداوند متعال خطاب به پیامبرش آنگاه به همه ما بندگان و عموم مسلمانان، نصیحت و خیرخواهی بسیار مهمی فرموده است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه خداوند فرموده به ظالمان و ستمگران در زندگی خود در هیچ سطحی اعتماد نکنید، افزود: خداوند می فرماید با آنها می توانید ارتباط داشته باشید اما اعتماد هرگز؛ چرا که آتش آنها شما را در بر می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم جهنم سراسر وجود کفار را فرا گرفته و وجودشان آتش است اگر به آنها اعتماد کنید بخشی از آن آتش شما را فرا گرفته و در زندگی دچار فتنه می شوید، خاطرنشان کرد: خطاب در این آیه بیشتر متوجه دست‌اندرکاران و مسئولان جامعه اسلامی است که اگر به دشمنان خودشان و ستمگران عالم اعتماد کنند آتش فتنه، کشور و اجتماع را فرا می گیرد.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه از سوی دیگر مردم نسبت به آنها بی اعتماد می شوند و آتش خشم مردم هم دامن آنها را فرا می گیرد، ادامه داد: ستمگران زمان ما آن کسانی بوده که از هر دشمنی و عداوت و کینه ای نسبت به مردم ما دریغ نمی کنند.

 

وی اضافه کرد: آن کسانی که ۲۹۰ نفر مسافر معصوم بی گناه را در آسمان تکه تکه کردند دشمن ما بوده و آیا آن کسانی که جنگ هشت ساله را علیه مردم ما شروع کردند، هزاران گل این مملکت را پرپر کرده، جوان های لایقی را از ما گرفتند و هزاران میلیارد دلار خسارت به مملکت ما زدند ستمگر هستند.

 

 امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه کسانی که پول های ما را بلوکه کرده و ما را تحریم کردند و نه تنها چیزهای ضروری را بلکه به بیماران ما هم رحم نکرده و ما را تحریم دارویی کردند، ستمگر بوده چرا که آنها تجارت، اقتصاد و همه ابعاد کشور ما را تحریم کردند، گفت: آن کسانی که دانشمندان و سرمایه های بزرگ علمی کشورمان را در روز روشن از ما گرفتند و نیروگاه هسته‌ای ما را بمباران و متلاشی کردند دشمن ما هستند.

 

وی با اشاره به اینکه کسانی که جاسوس به کشور ما فرستادند و دشمنان قسم خورده‌ کشورمان یعنی منافقین را در کشور خودشان پناه داده و حمایت کردند، تصریح کرد: خدای متعال فرموده که به این افراد اعتماد نکنید و دل نبندید چرا که آتش این ها شما را فرا می گیرد.

 

 امام جمعه جهرم تاکید کرد: خدای متعال نصیحت کرده که اگر به سراغ آنها بروید و دل به آنها ببندید یکی از تبعات دیگرش این است که از ولایت خداوند خارج می شوید و پشتوانه خداوند متعال را از دست می دهید و مردم به شما کمک نخواهد کرد به خاطر اینکه سقف مصلحت و معیشت آنها را بر ستون های دشمنانشان بنا کردید.

 

کد خبر 1000255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha