فعالیت زیر زمینی مشاغل در محدودیت کرونایی

پایتخت در محدودیت های کرونایی به سر برد، برخی از مشاغل همکاری های لازم را با قوانین ستاد ملی کرونا داشتند اما برخی دیگر با ارایه تخفیف مشتری هم به حضوری جذب می کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در پایتخت که وضعیت قرمز داشت، محدودیت هایی از سوی ستاد ملی کرونا اعمال شد. محدودیت هایی که موجب بسته ماندن بسیاری از مشاغل شد و تردد خودروها در خیابان ها بعداز ساعت ۲۱ ممنوع شد.این محدودیت با در وضعیت نارنجی قرار گرفتن تعدیل یافته است.

 

بسیاری از مردم با وجود اینکه این محدودیت ها باعث لطمه مالی به آن ها شد اما به لحاظ حقوق شهروندی یا ترس از جریمه شدن قوانین را رعایت کردند. برخی از مشاغل هم ترجیح دادن خدمات خود را به صورت آنلاین ارایه بدهند و برگه ای روی بسیاری از درهای بسته مغازه ها زده شده بود که خرید و فروش ها به صورت آنلاین و تلفنی انجام می گیرد.

در این میان برخی از مشاغل که به ویژه در آپارتمان ها فعالیت دارند، تن به این رعایت این قوانین ندادند و حتی با برچسب تخفیف در این ایام مشتری جذب کردند. یکی از سالن های آرایشی که در شبکه اجتماعی هم فعالیت فعالی دارد در تمام این ایام محدودیتی با ارایه تخفیف مشتری های زیادی جذب کرد و بدون هیچ ترسی از جریمه به فعالیت آرایشگاهش و شلوغی آرایشگاهش افتخار می کرد و این فعالیت ها را در قالب پُست و استوری به نمایش می گذاشت و می گذارد.

 

یکی از آریشگران به خبرنگار شبستان می گوید:هنگامی که محدودیت ها اعلام می شود مشتری های ما هم بیشتر می شود، مردم دچار استرس می شوند و فکر میکنند این محدودیت ها دایمی است.

 

او بیان می کند: بنده باید کرایه بدهم و مجبورم به صورت تلفنی مشتری قبول کنم، اگر امید داشتم که صاحب سالن کرایه دو هفته را می بخشد قطعا باز نمی کردم.

 

یکی دیگر از آرایشگاه ها هم که در این محدودیت باز کرده بود شش میلیون تومان جریمه شده است و او نیز میگوید: به هم صنف های خودم توصیه می کنم در این محدودیت ها باز نکنند چون بنده جریمه شدم.

 

این در حالی است که آرایشگاه ها به دلیل تردد مشتری ها مختلف ناقلان کرونا هستند و برخی از آن ها با وجود محدودیت هم مشتری می پذیرند.این باز بودن تنها به برخی از آرایشگاه ها ختم نمی شود، کافی شاپ هایی هم هستند که پذیرای مشتری هستند.

 

این دسته از کافی شاپ ها با تعیین وقت قبلی اجازه ورود به مشتری را می دهند و تلفنی باید رزرو کرد تا بتوان از خدمات آن ها در محدودیت ها استفاده کرد. برخی از آن ها هم در را بسته باید زنگ زد تا مطمئن شوند مشتری هستید راهتان بدهند.

 

این دسته از کافی شاپ ها هم باز بودن در ایام محدودیت را تامین کرایه بالای مغازه هایشان می دانند.

 

به هر روی باید مسئولان زیرربط ضمن نظارت بیشتر در این ایام بر روی مشاغل از بروز تخلفات جلوگیری کنند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود در غیر اینصورت این مشاغل باز هم باشند و کرونا همچنان بتازد ضررهای بیشتری متحمل می شوند. از سوی دیگر هم صاحبان املاک با مستاجران خود در این ایام همدلی کنند و از بار استرس و فشار های روانی و جسمی آن ها با نگرفتن یا کاهش کرایه ها بکاهند.

این همدلی همه جانبه از سوی مردم برای مردم موجب می شود تا هر چه زودتر به پایان مرگ ویروس کرونا نزدیک شویم و زندگی ها به روال گذشته بازگردد.

کد خبر 1000284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha