ممانعت از نظارت نمایندگان دولت مرکزی هند بر ساخت مسجد آیودیا

دادگاه عالی هند درخواست معرفی نمایندگان دولت مرکزی و ایالتی به بنیاد فرهنگی هندو- اسلامی برای نظارت بر ساخت مسجد در آیودیا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thehindu»، دادگاه عالی هند درخواست معرفی نمایندگان دولت مرکزی و ایالتی به بنیاد فرهنگی هندو- اسلامی برای نظارت بر ساخت مسجد در آیودیا را رد کرد.

 

در این تقاضانامه آمده بود که علاوه بر اعضای هیئت وقف،حضور نمایندگان دولت مرکزی و ایالتی برای اطمینان از مدیریت درست بودجه ها ضروری است.

 

هیئت وقف در تاریخ 29 ژوئیه 2020  تشکیل یک هیئت امنا تحت عنوان بنیاد فرهنگی هندو-اسلامی برای ساخت یک مسجد ، مرکز فرهنگی و تحقیقاتی دارای امکانات عمومی از جمله بیمارستان و یک کتابخانه در آیودیا تصویب کرد.

 

سخنگوی بنیاد فرهنگی هندو-اسلامی پیش از این اعلام کرده بود که ساخت مسجد «آیودیا» از اواخر ماه نوامبر آغاز می شود.

 

«اطهر حسین» گفته بود که ساخت این مسجد و بیمارستانی که قرار است در کنار آن ساخته شود دو سال به طول می انجامد.

 

معمار اصلی پروژه ساخت مسجد در «آیودیا» هند گفت: مسجدی که قرار است در شهر «آیودیا» واقع در ایالت «اوتار پرادش» ساخته شود به شیوه و سبک هندو-اسلامی طراحی می شود و هدف از ساخت آن از بین بردن تفاوت ها و ایجاد پل ارتباطی میان جوامع مختلف در این شهر است.

 

اما ثابت شدن خصومت دولت مرکزی هند و سیاستمداران این کشور با مسلمانان موجب شده است تا دادگاه عالی اجازه نظارت نمایندگان دولتی بر ساخت این مسجد را ندهد.

کد خبر 1000400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha